۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85151881
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چهار مرکز عرضه دام قربانی در بجنورد ساماندهی شد

بجنورد-ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت: چهار مرکز عرضه دام قربانی در این شهر ساماندهی شده است و از مردم انتظار می‌رود که دام مورد نیاز را از این مکان‌ها خریداری کنند.

مجید شادکام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چهار مرکز ساماندهی عرضه دام زنده شامل میدان دام، ابتدای بلوار خلیج فارس، چهار راه میدان بار و خیابان بصیرت مقابل جایگاه سی. ان. جی است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت این مراکز از عصر فردا (چهارشنبه) آغاز می شود و در تلاش هستیم تا عرضه و فروش دام زنده در مکانی غیر از محل های مشخص شده، انجام نشود و در این زمینه گشت‌های شهرداری در سطح شهر نظارت دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد با بیان اینکه کشتارگاه های صنعتی دام بجنورد آماده خدمات رسانی در این ایام است گفت: از مردم تقاضا می شود از کشتار دام در معابر و منازل خودداری کنند و کشتار دام را به کشتارگاه‌ها سوق دهند.

وی با بیان اینکه فروش پوست دام ذبح شده نیز در مکان هایی جز محل های مشخص شده، ممنوع است خاطرنشان کرد: پوست فروشان در میدان کارگر و چهار راه ۱۹ مهر مستقر می شوند.

شادکام ادامه داد: ضایعات تولیدی در روز عید قربان در نوبت صبح و عصر جمع آوری می‌شود و شهرداری نسبت به شست و شوی معابر به ویژه در محله‌های اهل تسنن اقدام می کند.

به گزارش ایرنا، عید قربان داستان به کمال رسیدن انسان و رهایی از حصار تنگ خودخواهی است، در این روز است که صعود روح و معراج عشق و اقتدار معجزه آسای اداره بشریت و نجات از هر بندی و پیوندی به وقوع می پیوندد.

قربانی کردن وسیله قرب به‌ خداست و عید سعید قربان روز تقرب به پروردگار عالمیان بوده و رها شدن از تعلقات و ذبح ‌کردن تمنیات در راه اراده الهی، درس قربانی است.

خراسان شمالی در روز عید قربان غرق در نور و شادی می شود و مردم ولایی این دیار بسیاری از جشن ها و مراسم شادی خود را در این روز برگزار می کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha