۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85151891
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آپارتاید علیه صاحبان زمین؛ نیم میلیون فلسطینی از حق احداث مسکن محروم هستند

تهران - ایرنا - در ۷۵ سال گذشته یعنی از زمان اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها، رژیم صهیونیستی انواع جنایت ها را در حق مردم فلسطین روا داشته است که یکی از ابعاد آن، نظام آپارتاید در اراضی اشغالی و صدور دستور محو ۱۰۰ هزار واحد مسکونی متعلق به فلسطینیان و همچنین محروم شدن نیم میلیون فلسطینی از حق احداث مسکن می باشد.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «العهد» امروز (دوشنبه) نوشت: "احمد ملحم"، مسئول کمیته دفاع از زمین و مسکن در دره عاره اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در چارچوب سیاست تصاحب زمین های فلسطینیان، از سال ۱۹۴۸ تاکنون ۱۰۰ هزار دستور مبنی بر تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها صادر کرده است.

به گفته ملحم، بیش از ۶۰ درصد خانه های فلسطینی موجود در اراضی موسوم به اراضی سال ۱۹۴۸، فاقد مجوز هستند.

وی خاطرنشان کرده که، مناطق فلسطینی نشین اغلب فاقد برنامه ریزی و نقشه دقیق شهری هستند، چرا که کابینه های رژیم اشغالگر همه مناطق و شهرهای فلسطینی نشین را مورد بی توجهی عامدانه قرار داده اند و بیش از نیم میلیون فلسطینی ساکن اراضی اشغالی سال ۴۸ با تصمیم بالاترین مقامات رژیم صهیونیستی از مجوز ساخت خانه در زمین های خود محروم هستند.

به گفته ملحم، در حالی که برای تخلفات ساختمانی فلسطینیان راسا دستور تخریب داده می شود و این رقم به ۹۰ درصد می رسد، در موارد مشابه مربوط به یهودیان، از روش های شبه قانونی برای تایید آن استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرده که، ۶۰ درصد فلسطینی‌های داخل سرزمین‌های اشغالی حتی مالک یک سانتی‌متر زمین هم نیستند، همچنین مقامات صهیونیست از تامین زمین‌ برای ساخت مسکن برای جوانان فلسطینی نیز خودداری می کنند.

مسئول کمیته دفاع از زمین و مسکن در دره عاره فلسطین می افزاید، همین سیاست ها باعث شده است که تاکنون حدود پنج هزار فلسطینی به خارج از کشور مهاجرت کنند که این همان هدف و منفعتی است که دشمن از نظر سیاست جمعیتی و ناسیونالیستی دنبال می کند.

وی هشدار داد: در صورت ادامه فشار بر فلسطینیان در داخل سرزمین های اشغالی، بروز رویارویی اجتناب ناپذیر است، به ویژه این که پیش نیازهای چنین رویارویی نیز وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha