شکارچیان سابقه‌دار زاوه خراسان رضوی به دام افتادند

مشهد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۲ شکارچی سابقه‌دار که در شهرستان زاوه مرتکب تخلفات متعدد در حوزه شکار و صید شده بودند، دستگیر شدند.

ابوالفضل شعبانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچیان که در سطح استان تخلفات متعددی را مرتکب شده بودند، در پی رصد و پایش یگان های حفاظت محیط زیست شهرستان های زاوه و تربت جام شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه یکی از این متخلفان از شکارچیان سابقه‌دار و دارای پرونده‌های متعدد تخلف شکار و صید، تهدید به قتل محیط بانان و نیز محکومیت در دادگاه است، ادامه داد: به دنبال حضور متخلفان در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع "کلیلاق" در محدوده شهرستان زاوه، با واکنش فوری یگان حفاظت و نیز هماهنگی با مقام قضایی و دادستانی در انجام کار عملیاتی، این ۲ متخلف شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه به دام افتادند.

شعبانی در خصوص دستگیری این متخلفان که همراه با درگیری فیزیکی با ماموران یگان حفاظت بوده است، توضیح داد: در زمان حضور ماموران یگان حفاظت در محل، یکی از شکارچیان موفق به فرار شد اما دیگری دستگیر و از وی یک قبضه سلاح دولول، چهار تیر فشنگ چهارپاره دست ساز ، یک دستگاه دوربین شکاری, یک تیغه چاقوی آغشته به خون، ۱۲ فشنگ جنگی و ۲ پوکه خالی کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه این متخلف هنگام دستگیری اقدام به درگیری فیزیکی با ماموران کرد، افزود: با پیگیری های انجام شده، متخلف فراری نیز شناسایی و دستگیر شد که از او هم یک قبضه سلاح کشف و ضبط شد.

شهرستان زاوه در ۱۷۵ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha