۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 2457
کد خبر: 85152043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم درگیری ها در مرکز و جنوب شرق خارطوم+ فیلم

تهران- ایرنا- منابع خبری از ادامه درگیریها بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در مرکز و جنوب شرق خارطوم پایتخت سودان خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، هم اکنون صدای انفجار در پایتخت سودان شنیده و درگیری بین نیروهای ارتش و فرماندهی نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به حمیدتی دیده می شود و ستون هایی از دود، آسمان خارطوم را فرا گرفته است.

بر پایه این گزارش، جنگنده های ارتش سودان بر فراز مراکز درگیری به پرواز درآمدند.

الجزیره به نقل از منابع خود اعلام کرد که ارتش سودان با حمله به نیروهای (جنبش مردمی شمال) به فرماندهی «الحلو» در ایالت «نیل آبی » مقابله کرده و ۱۶ نفر از عناصر این گروه را به اسارت گرفتند.

ارتش سودان همچنین مواضع نیروهای پشتیبانی سریع در شهرهای خارطوم، ام درمان و مناطق دیگر را با توپخانه، هدف حملات خود قرار داد.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است

تاکنون چند بار آتش بس با میانجیگری طرف های بین المللی بین دو طرف برقرار شده اما هر بار نقض شده است و آنها یکدیگر را متهم به نقض آتش بس می کنند.

«هیثم ابراهیم» وزیر بهداشت سودان شنبه هفته گذشته اعلام کرد که بیش از سه هزار نفر در درگیری‌های این کشور تاکنون کشته شده اند.

وزیر بهداشت سودان افزود که در این مدت همچنین۶ هزار تن زخمی شده اند.

به گفته وی، نیمی از بیمارستان‌های خارطوم؛ پایتخت سودان که حدود ۱۳۰ بیمارستان دارد، همچنان فعال هستند، اما بیمارستان‌های استان غرب دارفور فعال نیستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha