پژوهشگران از ظرفیت دریا برای برطرف کردن مشکلات مردم استفاده کنند

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه درهرمزگان بر نگاه تمدنی به حوزه دریا تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های دریایی باید در پژوهش‌ها و بررسی مشکلات و فرصت‌های پیش رو با دیدگاه ملی برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده روز دوشنبه در جمع ‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان هرمزگان اظهارکرد: این استان ظرفیت و توانایی قرار گرفتن مرکز ثقل حمل و نقل زمینی، دریایی برای کریدور شمال به جنوب کشور دارا است هرچند با ایجاد حمل و نقل هوایی نیز می تواند نقش آفرینی بهتری کند .

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب باید در حوزه دریایی نگاه تمدنی در کشور ایجاد شود، افزود: الزامات در نگاه اقتصاد دریا محور باید در فرهنگ ساحلی نشینی جستجو و رابطه اقتصاد با فرهنگ را به الگوی برای توسعه اقتصاد کشور ترسیم کرد .

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با مهم خواندن بخش خصوصی در توسعه و پیشرفت هر منطقه یا کشور، گفت: بخش خصوصی یکی از سرمایه‌های ملی هر کشور است و سهم این بخش در اقتصاد باید مورد توجه قرار گیرد .

سامانه مجوزها در شیلات و صیادان غیرمجاز مدیریت شود

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ادامه داد: ایجاد سامانه مجوزها در شیلات، مدیریت صیادان غیرمجاز و تکلیف محدودیت منابع دریایی باید مدیریت شده و نگرانی‌های به سمت آبزی پروری سوق پیدا کند.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه روند حمایتی از محصولات مربوط به جهاد کشاورزی باید افزایش یابد، افزود: بنا بر ظرفیت‌های خدادادی استان در زمینه کشاورزی با بازاریابی اصولی سعی در تشویق مردم در این عرصه داشته باشیم .

امام جمعه بندرعباس در این رابطه گفت: با توجه به ظرفیت‌های متنوع کشاورزی و باغداری در هرمزگان به ویژه عرضه محصولات باغی مانند خرما عرضه آن در بازارهای جهانی باید روند افزایش داشته باشد .

نقش اتاق بازرگانی در بازاریابی محصولات تولیدکنندگان

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده بیان کرد: هدف‌گذاری تولیدکننده برای تولید محصول باکیفیت باید به سمت صادرات باشد تا از این رهاورد انگیزه و فرصت و رقابت موثر در بازارهای جهانی به وجود آید و در نهایت بهره اقتصادی برای سرمایه‌گذار و مردم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بهترین نهادی که می‌تواند در بازاریابی محصولات تولیدکنندگان موثر باشد، خود اتاق بازرگانی است، اظهار کرد: با ابتکارات اتاق بازرگانی هرمزگان ارتباط بین نسلی با ایجاد انجمن کار آفرینان جوان درحال شکل‌گیری است که جای قدردانی دارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در پایان به نقش اشتغال مولد در هرمزگان نیز اشاره کرد و افزود: هدف‌گذاری در اشتغال با احیای صنایع خانگی و کوچک باعث تحت تأثیر قرار گرفتن این حوزه خواهد شد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha