۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85152117
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویترز: وخامت روحیه تجاری آلمان به رکود طولانی‌تر دلالت دارد

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز نوشت: روحیه تجاری (نگرش، رضایت و دیدگاه کلی کارکنان در طول ارتباط با یک سازمان یا یک کسب و کار) در آلمان برای دومین ماه متوالی در ژوئن (خرداد-تیر) به وخامت گرایید؛ موضوعی که نشان می‌دهد بزرگترین اقتصاد اروپا با نبردی دشوار برای رهایی از رکود مواجه است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، رویترز به نقل از موسسه تحقیقات اقتصادی در مونیخ موسوم به آیفو (Ifo) نوشت: شاخص وضعیت کسب و کار در آلمان در ماه جاری (ژوئن) به ۸۸.۵ کاهش یافت. این شاخص در ماه مه (اردیبهشت) ۹۱.۵ بود.

نظرسنجی رویترز از تحلیلگران پیش بینی کرده بود که این شاخص در ماه ژوئن به ۹۰.۷ کاهش یابد.

کلمنس فوست (Clemens Fuest) رئیس آیفو گفت: اوضاع اقتصاد آلمان به طرز محسوسی تیره شده است.

انتظارات بسیار بدبینانه تر بوده است و شاخص مربوطه از ۸۸.۳ ماه مه به ۸۳.۶ کاهش یافته است. شرکت ها نیز وضعیت فعلی خود را ضعیف ارزیابی کردند و این شاخص از ۹۴.۸ به ۹۳.۷ رسیده است.

کِلاس ولراب (Klaus Wohlrabe) رئیس بخش نظرسنجی در موسسه آیفو امروز دوشنبه در مصاحبه با رویترز اظهار داشت: اقتصاد کشور با چشم انداز طولانی تر شدن رکود به دلیل تقاضای داخلی ضعیف و با تضعیف انتظارات صادرکنندگان مواجه است.

وی گفت: احتمال کاهش تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم افزایش یافته است.

کارستن برزسکی (Carsten Brzeski) رئیس بخش کلان جهانی در موسسه اقتصادی «ING» نیز اظهار داشت: به نظر می رسد عملکرد اقتصادی ضعیف‌تر از انتظارات بعد از رفع محدودیت های شدید کرونایی در چین، رکود نوظهور در آمریکا و تشدید سیاست پولی، بر روحیه شرکت های آلمانی تاثیر گذاشته است. روشن است که بدبینی اولیه در آغاز سال جدید میلادی به احساسات واقع گرایانه تر منجر شده است.

رویترز نوشت: نتایج نظرسنجی آیفو درباره وضعیت کسب و کار در آلمان با کاهش در شاخص مدیران خرید که روز جمعه منتشر شد همسو است.

این گزارش، ترکیبی از افزایش کُند فعالیت تجاری بخش خدمات را به همراه تعمیق رکود در تولید نشان داد.

فرانزیسکا پالماس (Franziska Palmas) اقتصاددان ارشد اروپا در شرکت کپیتال اکونومیکس گفت: رکود شاخص روحیه کسب و کار طبق نظرسنجی آیفو همراه با افت شاخص های مدیران خرید، نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی آلمان احتمالا برای سومین سه ماهه متوالی در سه ماهه دوم سال کاهش یافته است.

این شرکت تحقیقات اقتصادی انتظار دارد اقتصاد آلمان در سراسر سال ۲۰۲۳ در وضعیت رکود باقی بماند.

یورگ کرایمر (Joerg Kraemer ) اقتصاددان ارشد کومرتس بانک دومین بانک بزرگ آلمان بعد از دویچه بانک گفت: ما در پیش بینی خود احساس می کنیم که اقتصاد آلمان دوباره در نیمه دوم سال کوچک خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha