۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۷
کد خبرنگار: 5346
کد خبر: 85152292
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رکود اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۲۴ میلادی

تهران- ایرنا- به گفته شرکت خدمات مالی و بانکداری جِی‌پی‌مورگان، آمریکا باید خود را برای رکود «قورباغه آب‌پز» آماده کند؛ زیرا سیاست‌های انقباضی گسترده پولی ناشی از تورم سرسختانه بالا، منجر به رکود جهانی هم‌زمان می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از وبگاه مارکِتس اینسایدر، اصطلاح «قورباغه آبپز» معمولاً برای توصیف وضعیتی استفاده می‌شود که در آن، افراد برای حل یک مشکل بالقوه کاری نمی‌کنند تا زمانی که شدیدتر و در نهایت از کنترل خارج شود.

جِی‌پی‌مورگان این وضعیت را از میان چهار وضعیتی که برای اقتصاد سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میلادی پیش‌بینی کرده، محتمل‌ترین می‌داند. به طور کلی، بنا بر اعلام جی‌پی‌مورگان، احتمال رخ‌ دادن رکود در آمریکا بیشتر از رخ ندادن آن است.

محتمل‌ترین وضعیت، که اقتصاددانان احتمال ۳۶ درصدی برای وقوع آن در نظر گرفته‌اند، شامل وارد شدن آمریکا به رکود، هم‌زمان با سایر کشورهای جهان است. آنچه به این رویداد سرعت می‌بخشد، سیاست‌های انقباضی تهاجمی پولی برای مهار تورم خواهد بود، که جِی‌پی‌مورگان انتظار دارد به طور مداوم بالا بماند.

مقامات فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در نشست سیاستگذاری خود در ماه ژوئن افزایش نرخ بهره را متوقف کردند؛ اما اقتصاد آمریکا همچنان ناپایدار است؛ زیرا تقاضا برای کار بالا است و قیمت‌ها هنوز بسیار بالاتر از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha