۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۳۰
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85152366
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جبهه باطل به دنبال دور کردن مردم از قرآن است

۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۳۰
کد خبر: 85152366
جبهه باطل به دنبال دور کردن مردم از قرآن است

کرج - ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه رویکرد مردم در سال های اخیر به قرآن رشد چشمگیری داشته، گفت: دشمن و جبهه باطل همواره به دنبال دورکردن مردم از این کتاب آسمانی است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین «علی دشتکی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران به برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اشاره کرد و افزود: قرآن کریم کلام الهی است و یکی از کاربردی ترین اهمیت های قرآن کریم موضوع «شِفای» قرآن است.

وی شِفای قرآن را در تمام امور دانست و اظهار کرد: کسی که به ظواهر قرآن عمل می کند زیبایی قرآن به او منتقل می شود و حضرت علی (ع) ظاهر قرآن را بسیار زیبا و باطنش را بسیار عمیق عنوان کرده است.

وی گفت: اگر در مساله علمی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مشکل وجود دارد جوابش در قرآن است و حتی در مساله بصیرت و دشمن شناسی، مدیریت و تمام این ها جوابش در قرآن به ویژه در عمق این کتاب آسمانی دست یافتنی است.

وی توفیقات چنگ زنندگان به قرآن را بسیار دانست و افزود: اگر بخواهیم به زیبایی ظاهری و عمق و باطن روح بخش قرآن دست یابیم باید با آن انس پیدا کنیم که نخستین قدم آشنایی با قرآن و سپس آموزش و قرائت قرآن است.

نهادسازی راهی برای انس با قرآن

دشتکی ادامه داد: یکی از راه های انس با قرآن نهادسازی است که کسانی که ارتباط بیشتری گرفته اند در قالب های مختلف مثل مسابقات قرآنی، فردی را که ارتباط بیشتری دارد به عنوان الگو و اساتید را به عنوان مرجع در جامعه معرفی می کنند.

وی به رویکرد جوانان و نوجوانان در سال های اخیر به قرآن کریم اشاره کرد و گفت: تلاش جبهه باطل خیلی زیاد است تا مردم از قرآن کریم فاصله بگیرند زیرا غفلت، میدان پیروزی جبهه باطل است و کسی که همراه با قرآن باشد با غفلت مبارزه می کند و میدان حضور را از دشمن می گیرد.

وی افزود: دشمن تلاش می کند میدان غفلت را گسترش دهد که با مدد الهی و کمک از قرآن روز به روز چنگ زدن به قرآن و ارتباط مردم به خصوص جوانان و نوجوانان با قرآن بیشتر می شود.

افزایش ۱.۵ برابری شرکت کنندگان البرزی در چهل و ششمین دوره مسابقات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: چهار سال پیش شاید ۳۰۰ نفر در مسابقات قرآن استان شرکت کردند ولی امسال در چهل و ششمین مسابقات بین المللی قرآنی یکهزار و ۸۰۵ نفر برای این مسابقات ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه نام نویسی برای شرکت در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۱۵ اردیبهشت تا پایان خرداد ماه سال جاری انجام شد، افزود: این مسابقات بزرگترین رویداد و معتبرترین مسابقات سراسری قرآن کریم است که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود که از مرحله مقدماتی آغاز و سپس مرحله تکمیلی و سراسری و سپس با مسابقات بین المللی پایان می یابد.

وی به نحوه نام نویسی در این مسابقات اشاره کرد و اظهار کرد: در سال جاری دیگر امکان شرکت یک متسابق در ۲ رشته وجود ندارد به طوری که سال گذشته از یکهزار و ۲۰۰ نفر شرکت کننده ۳۰۰ نفر ۲ رشته ای بودند.

وی با اشاره به رشد قابل توجه متسابقین در سال جاری، گفت: تعداد متسابقین نسبت به سال گذشته رشد ۱.۵ برابری داشته است.

دشتکی افزود: از کل متسابقین یکهزار و ۲۰۰ نفر را خانم ها و ۶۰۵ نفر را آقایان تشکیل می دهند ضمن اینکه مسابقات در ۱۳ رشته برگزار می شود که شامل چهار رشته معارف، تفسیر قرآن کریم و نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و ترجمه سوره یاسین و الرحمن است.

وی یادآور شد: در این مسابقات ۸۶۹ نفر در بخش معارف شرکت کردند و ۲۶۲ نفر در رشته قرائت ترتیل، ۱۰۴ نفر در رشته قرائت تحقیق و در رشته حفظ کل ۷۳ نفر شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه ۴۴۳ نفر از شرکت کنندگان در رشته های حفظ که شامل حفظ کل، ۲۰ جزء و ۱۰ جزءو پنج جزء ‌هست شرکت کرده اند، گفت: بقیه شرکت کنندگان در رشته های مدیحه سرایی و تواشیح، دعاخوانی و اذان نام نویسی کرده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: مسابقات قرآنی در سال جاری با محوریت بقاع متبرکه برگزار می شودکه مرحله شهرستانی قرار است در شهرستان های ساوجبلاغ و کرج برگزار شود.

وی اظهار کرد: در شهرستان ساوجبلاغ این مسابقات در ۲ روز ۱۴ و ۱۵ تیرماه در آستان مقدس امامزاده جعفر هشتگرد از ساعت هشت صبح تا ۱۶ و در شهرستان کرج در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) مهرشهر از روز ۲۱ تا ۲۳ تیرماه از ساعت ۶ صبح تا ۱۸ برگزار می شود.

دشتکی یادآور شد: مسابقات استانی نیز ۲۰ روز پس از مرحله مقدماتی در مرداد ماه برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha