هاشمی: درباره ژیمناستیک تصمیمی به نفع کشور می‌گیریم/ وزارت ورزش پای کار بیاید

تهران- ایرنا- دبیرکل کمیته ملی المپیک معتقد است که درباره پاسخ به نامه فدراسیون جهانی ژیمناستیک در خصوص انتخابات این رشته، بهترین تصمیم گرفته خواهد شد.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو در حاشیه بازدید از رکودگیری وزنه‌برداری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به‌عنوان سرپرست کاروان در بازی‌های آسیایی وظیفه دارم پس از ارسال لیست‌ها در رکوردگیری‌ها و اردوها شرکت کنم تا از آخرین جمع‌بندی‌های ورزشکاران و نقطه نظرات رؤسای فدراسیون و تیم فنی آنها یک ارزیابی داشته باشیم. آنچه که برای فدراسیون وزنه‌برداری مدنظر ماست و از حدود ۲۰ نفری که امروز در بخش مردان رکوردگیری می‌کنند و همچنین از خانم‌ها که ۱۵ نفر خواهند بود، ما یک گروه هفت نفره از مردان و یک گروه سه یا چهار نفره از بانوان را در قالب کاروان بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند.

هاشمی افزود: بر اساس گزارسی که از رئیس فدراسیون وزنه‌برداری و رئیس مرکز نظارت گرفتم، اوضاع ورزشکارانی که شانش مدال هستند، امیدوارکننده است. با استعدادیابی که صورت گرفت، تلاش کردند از ۳۱ استان بهترین‌ها را انتخاب و رکوردگیری کنند. حتی کسانی را هم که پیش‌بینی می‌کردیم در این دوره‌ها نباشند، از آنها نیز تست می‌گیریم. امیدواریم بتوانیم در وزنه‌برداری بهترین گروه و کاروان را داشته باشیم و همانطور که شانس مدال را خودشان اعلام کردند، به این هدف‌ها برسیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در واکنش به درخواست فدراسیون وزنه‌برداری برای برگزاری اردوی این تیم در آکادمی ملی المپیک خاطرنشان کرد: وزنه‌برداری، تکواندو، کاراته، کشتی، ووشو و کوراش رشته‌های پرامید ما برای مدال‌آوری هستند و به همین خاطر همه‌گونه حمایت را در حوزه مربی، تجهیزات، آکادمی و موارد مالی انجام می‌دهیم. ما همه جوره مکلف هستیم که به آنها کمک کنیم. البته انتظار داریم کمک‌های دیگر هم انجام شود و وزارت ورزش نیز پشتیبان ما باشد.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو تصریح کرد: سه ماه به شروع بازی‌های آسیایی فرصت داریم و باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا بچه‌ها با امید و انگیزه و البته حقوق خوب بتوانند تمریناتشان را با کمترین دغدغه دنبال کنند. تلاش می‌کنیم تا خواسته آنها را تأمین کنیم.

وی درباره انتقاداتی که به انتخاب معاونانش صورت گرفته، خاطرنشان کرد: دو سه روز است که معاونانم را انتخاب کرده‌ام و انتقادی نشینده‌ام. امیدوارم افراد با تجربه‌ای که انتخاب شده‌اند، موفق باشند. طبق آیین‌نامه ابلاغی کمیته برگزاری بازی‌ها، رئیس کاروان می‌تواند سه معاون داشته باشد و من هم همین تعداد را ابلاغ کردم. ضمن اینکه مشاورانی در حوزه فنی، بین‌الملل به من کمک می‌کنند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان درباره آخرین وضعیت فدراسیون ژیمناستیک هم اظهار کرد:در جلساتی که با وزارت ورزش داشتیم، در حال رسیدن به جمع‌بندی‌هایی هستیم که در قالب یک توافق، تصمیمی به نفع ورزش ایران و ژیمناستیک بگیریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha