ایجاد ۴۸ کیلومتر آتش‌بُر برای حفاظت از جنگل‌های ارسنجان استان فارس

شیراز-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: به منظور پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی‌های احتمالی در سطح عرصه‌های جنگلی و مرتعی مناطق بحرانی و حساس در شهرستان، ۴۸ کیلومتر آتش‌بُر احداث شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، حسن خسروانیان دوشنبه با اشاره به افزایش دما و احتمال آتش سوزی در عرصه های مرتعی افزود: با توجه به بارندگی های خوب سال جاری و رشد مناسب پوشش گیاهی در منطقه و نیز خشک شدن پوشش گیاهی یکساله ، امکان وقوع آتش سوزی در عرصه های مرتعی و جنگلی افزایش می یابد که در این راستا در جنگل های بناب، تنگ شکن،خلیل بیگ با ایجاد آتش بر حفاظت فیزیکی لازم صورت گرفته است.

وی اقدامات پیشگیرانه در جهت کنترل و مهار آتش سوزی‌ها را یکی از راه حل‌های در نظر گرفته شده برای کاهش حریق در سطح عرصه‌های منابع طبیعی عنوان و اظهارکرد: امیدواریم با احداث آتش برها ، بتوان شاهد کاهش سطح و تعداد وقوع آتش سوزی های احتمالی در عرصه‌های طبیعی در مناطق بحرانی باشیم.

ایجاد ۴۸ کیلومتر آتش‌بُر برای حفاظت از جنگل‌های ارسنجان استان فارس

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان همچنین بر همکاری و مشارکت تمامی ارگان ها و طبیعت دوستان این شهرستان در جهت حفاظت از اراضی ملی تاکید کرد و گفت: شهروندان می بایست از پرتاب هرگونه اشیاء اشتعال زا به ویژه ته سیگار به بیرون از ماشین اجتناب کرده و در صورت روشن کردن آتش در طبیعت حتما اطراف آن پاکسازی و در نهایت از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

ایجاد ۴۸ کیلومتر آتش‌بُر برای حفاظت از جنگل‌های ارسنجان استان فارس

خسروانیان از گروه‌های مردمی حامیان طبیعت ارسنجان، ادارات و اشخاص حقیقی و حقوقی که در عملیات احداث آتش بر عرصه های منابع طبیعی شهرستان حضور داشتند، قدردانی و از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه حریق در عرصه های ملی با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴و یا ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، جنگل‌های ارسنجان همواره یکی از کانون‌های آتش‌سوزی در سال های اخیر بوده اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و انجام اقدامات پیشگیرانه، طی ۲۱ ماه گذشته هیچ آتش سوزی در این جنگل‌ها رخ نداده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha