غیبت کیانوش، ناکامی سهراب در روز عبور شریفی از نایب قهرمان المپیک

تهران- ایرنا- آیت شریفی وزنه‌بردار دسته فوق سنگین در رکوردگیری درون اردویی تیم ملی، موفق به مهار وزنه ۲۱۰ کیلوگرم در یک‌ضرب شد.

به گزارش ایرنا، رکوردگیری درون اردویی تیم ملی وزنه‌برداری ایران با قدرت‌نمایی آیت شریفی در دسته فوق سنگین پیگیری شد. در این دسته شریفی موفق شد بعد از سال‌ها وزنه ۲۱۰ کیلوگرم در یک‌ضرب را مهار کند.

رکوردگیری تیم ملی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

آخرین نماینده ایران که موفق به مهار وزنه‌ای بیش از ۲۱۰ کیلوگرم شد، بهداد سلیمی بود که در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ وزنه ۲۱۱ کیلوگرم را بالای سر برد و به مدال نقره جهان در یک‌ضرب رسید.

بهداد سلیمی و سعید علی حسینی همچنین در رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی موفق به مهار ۲۰۸ کیلوگرم در یکضرب شده بودند. در ۶ سال گذشته وزنه‌برداران ایرانی در برابر وزنه‌های ۲۱۰ کیلوگرمی ناکام بودند و بهترین رکورد نیز از آن علی داودی بود که چندی پیش در مسابقات جایزه بزرگ کوبا موفق به مهار ۲۰۳ کیلوگرم شد.

مهار وزنه ۲۱۰ کیلوگرم توسط آیت شریفی در رکوردگیری درون اردویی موجب شد تا امید به دسته فوق سنگین ایران برای رقابت‌های جهانی برگردد. شریفی در این رکوردگیری همچنین وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی را در دوضرب بالای سر برد تا در مجموع رکورد ۴۵۲ کیلوگرم را ثبت کند.

قدرت‌نمایی شریفی و تکرار آن در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ عربستان می‌تواند جنگ رقابت بین وی و علی داودی را بیش از پیش کند. داودی که با مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو به شهرت رسیده است اکنون یکی از مدعیان رسیده به المپیک پاریس است.

البته تکرار آن مدال برای وی و وزنه‌برداری ایران راحت نیست زیرا حضور لاشا تالاخادزه گرجستانی، لالایان ارمنی و گورمیناسیان ارمنی در این دسته موجب شده تا یک رقابت سخت برای رسیدن به مدال المپیک در این دسته شکل بگیرد.

نتایج رکوردگیری به شرح زیر است:

در دسته ۶۷ کیلوگرم حافظ قشقایی تنها وزنه‌بردار بود که با رکورد ۱۲۷ یک ضرب، ۱۷۴ دوضرب و مجموع ۳۰۱ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

در دسته ۸۱ کیلوگرم سه وزنه بردار حضور داشتند که حسین سلطانی با رکورد ۱۶۰ یک ضرب، ۱۸۷ دوضرب و مجموع ۳۴۷ کیلوگرم در جایگاه نخست قرار گرفت و علی مکوندی با رکورد ۱۴۵ یک‌ضرب، ۱۸۰ دوضرب و مجموع ۳۲۵ کیلوگرم عنوان دوم رسید. عباس فخر زارع با رکورد ۱۴۰ یک ضرب، ۱۸۰ دوضرب و مجموع ۳۲۰ کیلوگرم سوم شد.

در دسته المپیکی ۸۹ کیلوگرم میرمصطفی جوادی با رکورد ۱۶۵ یک‌ضرب، ۲۰۷ دوضرب و مجموع ۳۷۲ کیلوگرم به کار خود پایان داد. در این دسته کیانوش رستمی در رکوردگیری درون اردویی غایب بود.

یکی از شلوغ‌ترین دسته‌های رکوردگیری ۹۶ کیلوگرم بود. در این دسته امیر حقوقی با رکورد ۱۷۰ یک‌ضرب، ۲۱۱ دوضرب و مجموع ۳۸۱ کیلوگرم اول، علیرضا معینی با رکورد ۱۷۴ یک‌ضرب (در حرکت چهارم)، ۱۹۲ دوضرب و مجموع ۳۶۶ کیلوگرم عنوان دوم و محمد زارعی با رکورد ۱۶۴ یک ضرب، ۲۰۰ دوضرب و مجموع ۳۶۴کیلوگرم در جایگاه سوم قرار گرفت.

بازگشت رسول معتمدی به تخته وزنه‌برداری یکی از مهمترین اتفاقات امروز بود. معتمدی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم با رکورد ۱۳۵ یک‌ضرب، ۱۷۰ دوضرب و مجموع ۳۰۵ کیلوگرم به کار خود پایان دارد

در این دسته رضا دهدار با رکورد ۱۷۹ یک‌ضرب (در حرکت چهارم)، ۲۰۸ دوضرب و مجموع ۳۸۷ کیلوگرم عملکرد بهتری نسبت به معتمدی داشت. سهراب مرادی نیز نتوانست رکوردی در یک‌ضرب به نام خود ثبت کند و در دوضرب نیز انصراف داد. مسعود ممیوند دیگر وزنه‌بردار بود که با ۱۷۰ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۲۱۱ دوضرب و مجموع ۳۸۱ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

مهدی کرمی با رکورد ۱۷۷ کیلوگرم یک‌ضرب، ۲۲۰ دوضرب و مجموع ۳۹۷ کیلوگرم نفر نخست دسته ۱۰۹ کیلوگرم لقب گرفت و امیر عزیزی با رکورد ۱۷۵ یک‌ضرب، ۲۱۵ دوضرب و مجموع ۳۹۰ کیلوگرم دوم شد. پیمان جان با رکورد ۱۶۵ یک‌ضرب، ۲۱۴ دوضرب و مجموع ۳۷۹ کیلوگرم سوم و عارف خاکی با رکورد ۱۶۰ یک‌ضرب، ۲۰۷ دوضرب و مجموع ۳۶۷ کیلوگرم در جایگاه چهارم قرار گرفت.

در دسته فوق سنگین نیز ۲ وزنه‌بردار حضور داشت که آیت شریفی با رکورد ۲۱۰ یک‌ضرب، ۲۴۲ و مجموع ۴۵۲ کیلوگرم بهترین عملکرد چند سال اخیر ایران را به نام خود ثبت کرد. رضا حسن‌پور با رکورد ۱۷۵ یک ضرب و دوضرب وزنه نزد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha