دادگستری به دنبال تقدم پیشگیری بر وقوع جرایم است

ساوه - ایرنا - رییس دادگستری ساوه گفت: این نهاد بر اساس سند تحول و عالی دستگاه قضا به دنبال تقدم پیشگیری بر وقوع جرایم نسبت به برخوردها است.

به گزارش ایرنا، «ابوالحسن شریفی» شامگاه دوشنبه در دیدار مردمی به مناسبت هفته قوه قضاییه در مسجد ابوذر ساوه اظهار کرد: دستگاه قضا به واسطه اینکه عهده دار رسالت اجرای حدود الهی ، نهاد تامین کننده حقوق فردی و اجتماعی، تحقق صلح و سازش، و عدالت و امنیت است و بخش اعظمی از رسالت حکومت اسلامی شامل تربیت جامعه بشری بر عهده این قوه گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس دستگاه قضایی وظایف متعددی دارد که دادگستری این شهرستان با بکار گیری تمام توان قانونی و منابع انسانی در راستای این ماموریت ها براساس قانون اساسی، سند تحول و تعالی دستگاه قضا، فرمایشات امام راحل و رهبر معظم گام بردارد.

شریفی با بیان اینکه بر اساس سند تحول و تعالی دستگاه قضا، هوشمند سازی خدمات یکی از اولویت های مهم در راستای سهولت دسترسی مردم به فعالیت های این نهاد است یادآور شد: بر اساس اقدامات انجام یافته حدود ۹۵ درصد ابلاغیه های شهرستان و تصمیمات قضایی به صورت الکترونیک به دست اصحاب پرونده می رسد که این گام مهمی برای حفظ حرمت و آبروی افراد و صرفه جویی در هزینه کرد بیت المال دارد.

وی یادآور شد: همچنین برای جلوگیری از حضور فیزیکی مردم به دستگاه قضایی و کاهش حجم مراجعه کنندگان به دستگاه قضا هم اکنون ۲۹ خدمت قضایی در پنجره واحد خدمت قضایی به مردم ارائه می شوذ.

رییس دادگستری ساوه اضافه کرد: پیشگیری از وقوع جرم از دیگر اولویت های این نهاد است که در این راستا به دنبال جلب مشارکت آحاد مختلف مردم، ادارات و دستگاه های دولتی برای کمک به کاهش آسیب های اجتماعی و جرایم هستیم چرا که هر موضوع اجتماعی چنانچه مردمی سازی شود قطعا نتیجه بخش خواهد بود.

دادگستری به دنبال تقدم پیشگیری وقوع جرایم است

بنیان خانوده و فرائض دینی برای خنثی کردن تهاجم فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد .

شریفی با بیان اینکه بسیاری از جرائم و مشکلات حقوقی در جامعه به دلیل عدم توجه به بنیان خانواده و انجام فرائض دینی نشات می گیرد یادآور شد: انتظار می رود مردم برای تحقق سهم خود در پیشگیری از وقوع جرایم و چالش های حقوقی در اولین گام نسبت به تحکیم بنیان خانواده اهتمام جدی داشته باشند.

وی گفت: کانون خانواده هم اکنون اولین نکته مورد توجه دشمن برای وارد کردن هجمه های خود است که می توان با تحکیم این نهاد مقدس از بروز برخی آسیب های اجتماعی و تحقق جرایم جلوگیری کرد.
شریفی همچنین بی تفاوت نبودن به امر به معروف و نهی از منکر در فرائض دینی و سرلوحه قرار دادن قانونمداری را از دیگر انتظاراتی اعلام کرد که مردم می توانند با توجه به آن گام های مهمی را در پیشگیری از آسیب ها بردارند.

وی به اشاره به اینکه تیر ماه به خاطر وقوع حوادث صدر انقلاب از جمله سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب، شهادت شهید بهشتی و یاران وی، شلیک موشک توسط آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی در خلج فارس .شهادت آیت الله صدوقی از شهدای محراب.بمب باران شیمایی سردشت به ماه خونین انقلاب اسلامی شهره است یادآور شد: هفته قوه قضائیه نیز در این ماه قرار گرفته و معتقدم ارج نهادن به این قوه در اصل توجه و تکریم از قانون و اجرای آن در جامعه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha