۶ تیر ۱۴۰۲، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85152731
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه اکیپ نظارت بهداشتی بر ذبح قربانی در دزفول تشکیل شد

دزفول-ایرنا- رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول گفت: سه اکیپ دامپزشکی شامل یک اکیپ ثابت و ۲ اکیپ سیار برای طرح تشدید نظارت بهداشتی عید قربان در دزفول تشکیل شد.

محسن ورجاوند روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت کارشناسان بهداشتی و روحانی ناظر ذبح شرعی بر نذرهای مردم در روز عید سعید قربان در سطح شهرستان دزفول انجام می‌شود.
وی به شهروندان توصیه کرد قبل از خرید با مراجعه به این اکیپ‌ها به‌صورت رایگان از خدمات دامپزشکی بهره‌مند و از سلامت دام مطمئن شوند.

رییس اداره دامپزشکی دزفول اظهارکرد: به‌منظور جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بخصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو باید لاشه‌های دام تا ۲۴ ساعت پس از ذبح و آلایشات آن مانند دل، جگر و قلوه دست‌کم تا ۴۸ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری شوند تا ویروس از بین برود.
وی افزود: اداره دامپزشکی شهرستان دزفول در روز عید قربان از ساعت ۶ تا ۱۴ آماده ارائه خدمات رایگان دامپزشکی است و شهروندان می‌توانند با تماس با شماره ۴۲۴۲۰۹۱۱ خواستار حضور بازرسان بهداشتی و شرعی در محل ذبح باشند.

به گزارش ایرنا، عید قربان به معنای بازگشت انسان به مقام تقرب الهی است که این مقام در سایه مبارزه با هوای نفسانی و در پرتو تهذیب، خودسازی و بهره گیری از فرصت های ناب به دست می‌آید.

روز دهم ماه ذی الحجه مصادف با عید قربان از بزرگترین عیدهای مسلمانان است؛ این روز یادآور فداکاری و ایثار حضرت ابراهیم(ع) در راه رضای معبود و تسلیم و ایمان اسماعیل(ع) در قربانگاه عشق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha