۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 85152909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح «پزشکی خانواده» در کیش اجرا می‌شود

۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵
کد خبر: 85152909
طرح «پزشکی خانواده» در کیش اجرا می‌شود

کیش – ایرنا - رییس مرکز بهداشت کیش گفت: طرح پزشکی خانواده به منظور سهولت دسترسی اقشار مختلف جامعه به نظام سلامت همچنین کاهش پرداخت‌ها در جزیره اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا،‌ «محمدرضا رضانیا» روز سه شنبه در گفت و گو با برنامه ویژه خبری با بیان اینکه زمینه اجرای طرح پزشکی خانواد، امسال از سوی وزارت بهداشت با مشارکت تمامی معاونت‌ها پیگیری می‌شود،‌ اظهار کرد: هدف از اطلاع رسانی آن، آگاهی خانواده‌ها از دریافت مشوق‌های پزشکی، خدمات استاندارد و کاهش پرداخت هزینه‌ها با مشارکت در این طرح است.

وی تشکیل ستاد اجرایی و کارگروه نظام ارجاع برنامه پزشک خانواده، بررسی وضعیت موجود زیرساخت‌های برنامه در سطوح ۲ و سه، سامانه‌های نوبت‌دهی، ارائه خدمات و بازخورد، تدوین و ارائه نظام و نقشه ارجاع منطبق با نظام سطح‌بندی خدمات سلامت را جمله انتظارات از اجرای این طرح عنوان کرد.

«رضا نیا» با اشاره به اینکه در این طرح، ارجاع الکترونیک (نوبت‌دهی الکترونیک) در سطح وزارت خانه و دانشگاه‌های علوم پزشکی تدوین شده است، اضافه کرد: افرادی که از این طریق به بیمارستان‌ها معرفی شوند، درصد پرداختی‌شان برای بستری کاهش خواهد داشت.

رییس مرکز بهداشت کیش یکی از اهداف مهم این برنامه برای اجرا در سطح کشور را ارتقای سواد سلامت برشمرد.

به گزارش ایرنا، با راه‌اندازی سامانه یکپارچه ارجاع از این پس هیچ اقدام مکتوب کاغذی برای ارجاع صورت نمی‌گیرد و پذیرفتنی نیست؛ این سامانه علاوه بر امکان نسخه‌نویسی، دارای امکانات اتصال به سطح یک، اتصال به آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری نیز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha