۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85152960
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت تردد روزانه ۵۰ هزار زائر اربعین در مرز باشماق مریوان فراهم می‌شود

سنندج- ایرنا- مدیر پایانه مرزی باشماق مریوان گفت: براساس تمهیدات و امکانات در نظر گرفته شده، اقدامان لازم برای تردد روزانه ۵۰ هزار زائر در ایام اربعین از این مرز فراهم می شود.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا عبدالملکی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در مریوان اظهار کرد: مرز باشماق مریوان همواره پذیرای تعداد زیادی از گردشگران سیاحتی و سلامت است و همچنین در امر ترانزیت کالا در کشور با اهمیت است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته نیز این مرز به عنوان مرز رسمی برای تردد زائران اربعین انتخاب شده است، افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم در مرز باشماق برای میزبانی از زائران در ایام اربعین در حال بررسی و انجام است.

مدیرپایانه مرزی باشماق مریوان ادامه داد: تلاش می شود طرح جامعی برای توسعه مرز باشماق و همچنین ساماندهی زیرساخت‌ها در مرز در ایام اربعین انجام شود تا از انجام اقدامات بیهوده خودداری شود.

وی با بیان اینکه فرصت زیادی تا زمان اربعین حسینی باقی نمانده است و برخی امکانات به صورت سیار نصب می‌شود، گفت: مکان‌های مشخصی برای استقرار اکیپ‌های امدادی، درمانی و خدماتی در نظر گرفته شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

عبدالملکی تعداد گیت‌های عبور و مرور را مهمترین بخش زیرساختی در ایام اربعین اعلام کرد و افزود: تعداد کافی گیت ها نقش تعیین کننده ای در خصوص کاهش حجم شلوغی در ایام اربعین خواهد داشت.

وی یادآور شد: در همین راستا امسال برای رفاه بیشتر زائران، تعداد گیت‌های این مرز با نصب ۱۰ گیت دیگر، به ۳۴ عدد افزایش می یابد که از این تعداد ۶ گیت تجاری و مابقی مسافری خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha