۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85152964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷ هکتار از مراتع جنوب اصفهان در یک ماه اخیر طُعمه حریق شد
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم واقع در جنوب استان اصفهان گفت: از اوایل خرداد تاکنون ۲۷ هکتار از مراتع و عرصه‌های طبیعی این خطه طُعمه حریق و تخریب شده است.

میثم جباری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این میزان تخریب در پی وقوع ۹ فقره آتش سوزی بوقوع پیوسته و بیشترین دلیل آن عوامل انسانی و بی‌احتیاطی رانندگان و گردشگران بوده است.

وی اضافه کرد: سه آتش‌سوزی‌ از حریق‌های یاد شده در مسیر کمربندی شهر سمیرم به سمت یاسوج رُخ داده که به احتمال زیاد انداختن ته سیگار توسط رانندگان بی احتیاط در حاشیه جاده، دلیل اصلی وقوع آنها بوده است.

رییس اداره منابع طبیعی سمیرم افزود: در عملیات اطفای حریق‌های مورد اشاره ۳۰ نفر از عوامل شوراها، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و بطورکلی جوامع ملی حضور داشتند که البته وزش باد گرم، دامنه آتش سوزی‌ها را بیشتر و کار اطفا آنها را سخت‌تر کرد.

جباری با اشاره به اینکه شهرستان سمیرم سه ذخیره‌گاه جنگلی ارزشمند دارد، خاطرنشان کرد: از حوادث اخیر، بیشترین تخریب به گونه‌ گیاهی «گون» وارد شد و درختان این نواحی آسیبی ندید.

وی گفت: برای پاکسازی علوفه و گیاهان خشک کنار جاده در این شهرستان با اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مکاتباتی داشتیم تا احتمال وقوع حریق در حاشیه جاده‌ها کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، شهرستان کوهستانی سمیرم با افزون بر ۹۰ هزار جمعیت و ۱۵۰ روستا و آبادی، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ضلع شمالی ارتفاعات زاگرس مرکزی و دنا واقع است.

استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌ منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل(معادل ۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار را مرتع(معادل ۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار را بیابان(معادل ۳۲ درصد) دربرگرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha