۲ مرکز توانمندسازی معتادان بهبودیافته در بجنورد بهره برداری شد

بجنورد- ایرنا- ۲ مرکز توانمندسازی معتادان بهبود یافته و کاهش آسیب گذری امروز (سه شنبه) با حضور فرماندار بجنورد، دبیرشورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی و برخی مدیران اجرایی در مرکز استان بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در حاشیه بهره برداری از این طرح ها اظهار کرد: این مراکز توسط اداره کل بهزیستی خراسان شمالی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی معتادان بهبود یافته راه اندازی شده است.

ابوالحسن نجفی افزود: مرکز کاهش آسیب گذری ۱۰۰ نفر و مرکز توانمندسازی بهبودیافتگان نیز ۱۵ نفر ظرفیت دارد.

وی با اشاره به مانایی پایین معتادان بهبودیافته خراسان شمالی، گفت: حدود ۵۵۰ معتاد متجاهر در خراسان شمالی وجود دارد که این افراد در یک دور باطلی بعد از ترک اعتیاد و ترخیص از مراکز ماده ۱۶ دوباره بعد از جمع آوری معتادان متجاهر توسط دستگاه های قانونی به این مراکز بر می گردند که لازمه جلوگیری از این امر نیازمند توانمندسازی و اتصال بهبودیافتگان به بازار کار است.

نجفی تصریح کرد: در واقع باید با فراهم کردن شرایطی نباید اجازه دهیم این افراد بعد از بهبودیافتگی با معضلی به نام بیکاری دست و پنجه نرم کنند و با افسردگی دوباره به سمت اعتیاد بر گردند.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

جمعیت این استان یک میلیون نفر است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha