قاضی ارسنجانی متخلف چرای دام غیرمجاز را به خرید دستگاه دمنده و کاشت نهال محکوم کرد

شیراز-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: دامدار متخلفی که بدون مجوز قانونی و یا پروانه مرتعداری وارد محدوده مراتع حوزه شهرستان شده بود با حکم قاضی رسیدگی کننده به خرید دستگاه دمنده و کاشت نهال محکوم شد.

به گزارش سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان، حسن خسروانیان که به اتفاق فرماندار و مجموعه شورای اداری شهرستان و در راستای گرامیداشت هفته قوه قضاییه در محل دفتر رییس دادگستری ارسنجان حضور یافت، افزود: در راستای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی تعامل خوبی با دستگاه قضایی شهرستان به وجود آمده که صدور چنین احکامی ناشی از نتایج حاصله است.

وی ادامه داد: از آنجایی که فرد متخلفی بدون مجوز قانونی وارد قسمتی از مراتع قرق شده بود پرونده ای تشکیل و از طریق مرجع قضایی تحت پیگرد قرار گرفت که در نهایت پس از رسیدگی و با استفاده از مواد مندرج در قانون مجازات اسلامی و در قالب مجازات های جایگزین حبس منجر به انجام چنین خدمتی به خادمان مردم شریف در مجموعه منابع طبیعی شد.

قاضی ارسنجانی متخلف چرای دام غیرمجاز را به خرید دستگاه دمنده و کاشت نهال محکوم کرد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان اعلام کرد: همچنین متخلف در حکم صادره موظف به تهیه و غرس تعداد ۵۰ اصله نهال بومی و سازگار به محیط همراه با گذراندن دوره آموزشی شده است.

خسروانیان ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه دستگاه قضایی، گروه های مردم نهاد و طبیعت دوست، شورای اداری و در راس فرماندار شهرستان که همواره عنایت ویژه ای به مجموعه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری داشته اند، آرزوی توفیقات روز افزون الهی جهت اعتلای فرهنگ منابع طبیعی و پیشبرد اهداف عالیه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور کرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ارسنجان در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز و دارای ۱۲۸ هزار هکتار اراضی ملی است.

جنگل‌های این شهرستان همواره یکی از کانون‌های آتش‌سوزی در سال های اخیر بوده اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و انجام اقدامات پیشگیرانه، طی ۲۱ ماه گذشته هیچ آتش سوزی در این جنگل‌ها رخ نداده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha