۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۱
کد خبرنگار: 857
کد خبر: 85153293
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح حزب حاکم ترکیه برای شرکت در انتخابات محلی اعلام شد

تهران- ایرنا- طرح حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه برای شرکت در انتخابات محلی که قرار است سال آینده برگزار شود، اعلام شد که بر اساس آن، حامیان رجب اردوغان رئیس جمهور قصد دارند که مدیریت شهرداری در سه کلانشهر آنکارا، استانبول و ازمیر را به دست بگیرند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای استار، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه چند روز پیش اعلام کرد که با پایان یافتن انتخابات همزمان پارلمانی و ریاست جمهوری اخیر، دفتر انتخابات بسته نشده و روند انتخابات محلی در ترکیه آغاز شده است.

بنا به گزارش این رسانه، حزب عدالت و توسعه در حال آماده شدن برای انتخابات محلی و شهرداری ها است و بر این اساس، راهبرد انتخاباتی خود را در قالب یک طرح تحت عنوان «اعلامیه شهر» تدوین کرده تا مدیریت شهرداری در کلانشهرهای ترکیه را از حزب جمهوری خواه خلق ترکیه پس بگیرد.

بنا به اعلام تارنمای استار، نقشه راه انتخابات محلی در چارچوب مشخصی با هدایت اردوغان و یاران حزبی او تدوین شده و ریاست تیم انتخاباتی به «افکان علا» معاون رئیس حزب عدالت و توسعه سپرده شده و این تیم هر هفته تا زمان برگزاری انتخابات جلسه انتخاباتی تشکیل خواهد داد.

به گزارش این رسانه، برنامه ریزی برای برگزاری پویش های انتخابات محلی در ترکیه ادامه دارد و در جریان این پویش ها، برای هر استان، اعلامیه های انتخاباتی جداگانه تهیه و اولویت ها برای هر شهر تعیین خواهد شد و اولویت انتخاباتی نیز برنده شدن در کلانشهرها خواهد بود.

استار همچنین برجسته سازی عملکرد شهرداران کنونی آنکارا، استانبول و ازمیر را که در دست مخالفان اردوغان قرار دارد، اولویت طرح انتخاباتی حزب عدالت و توسعه ذکر کرد و ادامه داد: حزب عدالت و توسعه اعلام کرده که از انتخابات محلی گذشته درس گرفته و این بار به شکل قوی در انتخابات ظاهر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در انتخابات محلی سال ۲۰۱۹ ترکیه که برای انتخاب شهرداران این کشور برگزار شد، ۱۲ حزب «عدالت و توسعه»، «حرکت ملی»، «جمهوری خلق»، «دموکراتیک خلق‌ها»، «نیک»، «سعادت»، «ترکیه مستقل»، «کمونیست ترکیه»، «اتحاد بزرگ»، «چپ دموکراتیک»، «دموکرات» و «وطن» به رقابت پرداختند.

در این دوره از انتخابات، دو حزب عدالت و توسعه و حرکت ملی تحت عنوان «ائتلاف جمهور» و احزاب جمهوری خواه خلق و نیک نیز در برخی از شهرها با «ائتلاف ملت» شرکت کردند که در نهایت، حزب حاکم عدالت و توسعه انتخابات را در ۱۶ کلانشهر از جمله در آنکارا، استانبول، بورسا، ازمیر، آدانا، اسکی شهیر، آیدین و اغلب شهرهای کوچک مناطق کرد نشین در جنوب و شرق ترکیه را از دست داد.

انتخابات محلی ترکیه قرار است نیمه نخست سال آینده (۲۰۲۴) برگزار شود و احزاب فعال در ترکیه از هم اکنون خود را برای حضور در این انتخابات آماده می کنند به طوری که حزب شکست خورده جمهوری خواه خلق در انتخابات اخیر پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کرده است که در انتخابات سال آینده، شکست امسال را جبران خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha