رییس فدراسیون پزشکی ورزشی: برخی مواد نیروزا آلوده به مواد مخدر است

سمنان - ایرنا - رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: اغلب مواد نیروزای غیرمجاز و مکمل‌های ورزشی آلوده به مواد مخدر و عرضه آن در اختیار مافیا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا نوروزی روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی رییس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان اظهار کرد: دیگر مصرف و عرضه این مواد محدود به باشگاه و انظار عمومی نیست بلکه محل و فروش داروهای غیرمجاز و مکمل‌ها در صندوق عقب خودرو ها است.

وی بیان کرد: وجود مافیا در عرضه مواد نیروزا و مکمل‌های غیرمجاز و تغییر محل عرضه این مواد، موضوع بازرسی را پیچیده می‌کند.

وی افزود: بیشتر مکمل‌های ورزشی که به ورزشکاران پیشنهاد می‌شود آلوده به انواع مواد مخدر است و انتظار می‌رود ورزشکاران هوشمندانه عمل کنند و تن به مصرف این مواد ندهند.

نوروزی ادامه داد: نظارت و بازرسی مهمترین ابزار برای داشتن محیط پاک در اماکن و محیط‌های ورزشی است.

وی تاکید کرد: نظارت و بازرسی بر سلامت باشگاه به وسیله ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی انجام می‌شود و اکنون آماری از تعداد نظارت‌های انجام شده، ندارد.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی یادآور شد: شمار ورزشکاران سازمان یافته در کشور سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است.

نوروزی با اشاره به افزایش شمار ورزشکاران سازمان یافته در استان سمنان در ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، اضافه کرد: استان سمنان بیش از ۴۲ ورزشکار سازمان یافته دارد.

وی گفت: در سال‌های گذشته سهم بانوان و آقایان در ورزشکاران سازمان یافته نزدیک به ۵۰ درصد بود، اما اکنون بالای ۴۵ درصد ورزشکاران سازمان یافته را بانوان تشکیل می‌دهند.

نوروزی تاکید کرد: رشته‌های ورزشی آقایان بیشتر و محدودیت ورزشی در آقایان وجود ندارد و همین عامل موثر در افزایش شمار ورزشکاران سازمان یافته در بخش آقایان است.

وی یادآور شد: بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ پرونده مربوط به جراحی ناشی از آسیب‌های ورزشی در فدراسیون پرداخت غرامت شد.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: بالغ بر ۵۰ هزار مراجعه به فدراسیون هیات پزشکی ورزشی در زمینه آسیب ورزشی و درخواست غرامت ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی به منظور شرکت در مجمع انتخاباتی هیات پزشکی ورزشی استان سمنان به این استان سفر کرد.

در این انتخابات و براساس آرای مأخوذه «رمضان حیدریان» برای چهار سال آینده دوباره سکان‌دار هیات پزشکی ورزشی استان سمنان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha