۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۲
کد خبر: 85153379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نسخه خطی کتاب «تبصره الاعیاد» در مشهد رونمایی شد

مشهد-ایرنا- نسخه خطی کتاب "تبصرة الاعیاد" نوشته «ابن شاهوری» با قدمت ۳۳۹ سال روز سه‌شنبه طی مراسمی در کتابخانه آستان قدس رضوی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کارشناس نسخ خطی و سخنران این مراسم گفت: ابن شاهوردی از فضلای قرن ۱۱ و ۱۲ هجری و از شاگردان علامه مجلسی این کتاب را که مشتمل بر روایت‌های مأثوره در آداب و شرایط اعیاد است نوشته و از منابع معتبر حدیث شیعه مانند من لایحضره الفقیه، امالی و خصال شیخ صدوق، ثواب الاعمال و اقبال الاعمال ابن طاووس مطالبی را نقل کرده است.

محمد وفادار ادامه داد: این کتاب که در ۶۰ برگ ۱۸ سطری به خط نستعلیق در ربیع الاخر ۱۱۰۵ قمری کتابت شده، توسط مؤلف به شاه سلیمان صفوی تقدیم شده است.

وی اظهار داشت: بخش نخست کتاب با موضوع اعیاد از جمله عید مبعث، عید غدیر، عید فطر و قربان، عید نوروز سلطانی و روز جمعه و غسل در اعیاد و زیارتهای متعلقه و در بخش دوم نیز به رویاهایی که در خاطر مانده پرداخته است.

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با ۵۸ کتابخانه در مشهد و شهرستان‌ها، دارا بودن چندین هزار اثر موزه‌ای، ۲میلیون نشریۀ ادواری، ۱۰۶ هزار نسخه خطی، ۶۵ هزار کتاب چاپ سنگی و همچنین ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار برگ سند تاریخی از بزرگترین و جامع‌ترین کتابخانه‌های جهان اسلام است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha