وزیر علوم: نسل جوان بداند که استقلال ایران به راحتی به دست نیامده است

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نسل جوان باید بیاموزد و به یاد داشته باشد که استقلال ایران اسلامی راحت به دست نیامده است که به راحتی از دست برود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه فنی و حرفه ای، کنگره بزرگداشت ۲۲۰ شهید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و آیین رونمایی از ۱۲ یادمان شهید گمنام روز سه شنبه با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، خانواده معظم شهدا و جمع دیگری از مقامات و مسوولان در سالن اجتماعات دانشکده فنی و حرفه‌ای شریعتی برگزار شد.

در این مراسم ۱۲ یادمان شهید گمنام به طور همزمان با سخنان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با ذکر صلوات رونمایی شد.

زلفی‌گل در این مراسم، اظهار داشت: حضور شهدا در دانشگاه موجب معطر شدن فضای دانشگاهی است و ما باید قدردان کسانی باشیم که بزرگ‌ترین ثروت زندگی‌شان را در اختیار دیگران نهاده‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: نسل جوان باید بیاموزد و به یاد داشته باشد که استقلال ایران اسلامی راحت به دست نیامده است که راحت از دست برود.

وزیر علوم: نسل جوان بداند که استقلال ایران به راحتی به دست نیامده است

زلفی‌گل در ادامه بر ایجاد تالار افتخارات در استان‌ها، به‌ویژه استان تهران، ارتقای شاخص‌های آموزش مهارتی در کشور، توجه ویژه به رفع معضل بیکاری جوانان به عنوان عامل اصلی در بالا رفتن سن ازدواج، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: این موارد در حیطه وظایف دانشگاه‌ها و از انتظارات وزارت علوم است.

وی به تکمیل شدن ۲۴ پروژه ساختمانی در اقصی نقاط ایران، نگاه ویژه رئیس جمهوری به دانشگاه فنی و حرفه ای در سفرهای استانی و اختصاص اعتباری ویژه به این دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: این اعتبارات مازاد بر اعتبار و بودجه سالیانه دانشگاه است.

وزیر علوم دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به دلیل ورود به بازار کار و داشتن پنجه کارآمد، مورد توجه و نگاه ویژه وزارت علوم دانست و ضمن قدردانی از رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مسوولان و کارکنان دانشگاه برای ایجاد فضا و محفلی معنوی خاطرنشان کرد: اقداماتی از این دست، سرمایه متأخری است که به واسطه آنها روزی از ما دست‌گیری می شود.

در این مراسم عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به نگاه فرهنگی و تأکید دولت سیزدهم بر تکریم مقام شهدا اشاره کرد و گفت: این نگاه مدار محکمی است که یاد شهدا و دانشجویان شهید را زنده نگه می‌دارد.

وزیر علوم: نسل جوان بداند که استقلال ایران به راحتی به دست نیامده است

وی افزود: ما معتقدیم که حضور یادمان شهدا در اماکن علمی و فرهنگی و به‌ویژه در دانشگاه‌ها می‌تواند در ارتقای روحیه معنوی اساتید و دانشجویان تأثیرگذار باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: در این دانشگاه ۳۰ یادمان شهید گمنام تکمیل شده است. ۱۵ یادمان جدید در حال ساخت و تکمیل است و سه یادمان نیز پیش از این افتتاح شده است.

خسرویان ادامه داد: ۱۲ یادمان در این مراسم افتتاح می‌شود و هشت یادمان نیز تا پایان سال افتتاح می شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان در مجموعه‌های دانشجویی؛ بسیج دانشجویی، کانون‌ها و انجمن‌ها برنامه‌های خود را حول این یادمان‌ها سامان‌دهی کنند تا بهره شایسته از این فضاهای معنوی برده شود.

خانواده شهیدان حسن طهرانی‌مقدم، سید روح‌الله عجمیان، دانیال رضازاده، آرمان علی‌وردی، حسین زینال‌زاده و جمع دیگری از خانواده‌های شهیدان دفاع مقدس و شهدای امنیت مهمان مراسم امروز دانشگاه فنی و حرفه‌ای بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha