واگذاری زمین به مشمولان قانون جوانی جمعیت به صورت جدی دنبال می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری زمین به خانواده‌های متقاضی از یک ماه پیش شروع شده است و از آن زمان به صورت جدی دنبال می‌شود.

امیرحسین بانکی‌پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: در این قانون مقرر شده به کسانی که فرزند سوم به بعدشان از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده باشد، یک قطعه زمین ۲۰۰ متری در خارج از کلان شهرها یا در شهرهای جدید و یا در زادگاهشان داده شود.

وی افزود: قیمت این زمین‌ها حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود، اما این زمین‌ها رایگان است و پولی از افراد گرفته نمی‌شود. بعد از ۲ سال فقط هزینه آماده سازی زمین از آن‌ها گرفته می‌شود که مبلغ آن جزئی و ناچیز است و طی ۸ سال و به صورت قسط بندی شده دریافت می‌شود.

بانکی پور درباره تعداد متقاضیان این طرح اظهار داشت: تعداد خانوارهای متقاضی مشمول این قانون تاکنون ۳۰۰ هزار نفر است. سال گذشته دولت آیین‌نامه مربوط به آن را تصویب و دستور العملش را هم به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد و شناسایی زمین‌ها شروع شد، اما واگذاری آن‌ها از یک ماه پیش شروع شده است.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده ادامه داد: البته قبلا تعدادی زمین داده شده ولی تعداد آن خیلی محدود است. هم اکنون شهر به شهر زمین‌ها در حال شناسایی هستند و برنامه وزارت شهرسازی این است که همینطور شهر به شهر زمین‌ها به مردم داده شود. اولین واگذاری‌ها هم در شهر یزد بود که ۳ هزار قطعه زمین واگذار شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از روند واگذاری زمین‌ها رضایت دارید، بیان کرد: ما سال گذشته خیلی پیگیر بودیم و خیلی طول کشید تا آیین نامه ابلاغ شد. با وجود این، در اداره کل راه و شهرسازی استانها برای دادن زمین‌ها مقاومت وجود داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: دو ماه پیش جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی داشتیم که در آن جلسه یک تیم مشخص شد تا پیگیری این کار را شروع کند و از یک ماه پیش به این طرف دارد خیلی جدی کار دنبال می‌شود، بنابراین از روند یک ماه پیش به این طرف رضایت داریم و مطمئن هستیم بخش زیادی از زمینهایی که در قانون جوانی جمعیت مشخص شده ان‌شاءالله به افراد داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha