کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی با تعویض کارت‌های عابر بانک در ری

شهرری - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری فردی که با تعویض کارت‌های عابر بانک ۱۰۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال انجام داده بود، خبر داد.

به گزارش ایرنا از پلیس ری، سرهنگ محمد قاسم طرهانی عصر سه‌شنبه در این باره گفت: در پی شکایت و مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت کارت‌های عابر بانکی آنها و برداشت غیرمجاز از این کارت‌ها، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه از مالباختگان مشخص شد این افراد که اغلب سالمند بودند برای برداشت وجه به خودپردازهای بانک مراجعه کرده‌اند ولی به علت بی سوادی و یا کم سوادی از فردی برای برداشت و انتقال وجه تقاضای کمک گرفته بودند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مالباختگان پس از برداشت غیرمجاز از کارت‌های بانکی آنها متوجه تعویض کارتشان شدند، افزود: با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد که متهم با پرسه زنی در اطراف خودپرداز های بانک با شناسایی طعمه‌های خود و جلب اعتماد آنان به بهانه کمک در انتقال و یا برداشت وجه در فرصت مناسبی کارت‌های عابربانک مال باختگان را با کارت‌های تقلبی تعویض می‌کرده است.

وی اضافه کرد: در بررسی‌های تخصصی هویت سارق و محل تردد او، شناسایی و کارآگاهان موفق شدند در مراقبت‌های ویژه پلیسی زمانی که متهم قصد فریب شهروندی دیگری را داشت او را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری یادآور شد: متهم در تحقیقات انجام شده به ۱۰۰ فقره کلاهبرداری و کلاهبرداری از سالمندان و افراد کم سواد و یا بی سواد اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی تحویل داده شد.

سرهنگ طرهانی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را مبلغ ۲۰ میلیارد ریال بر آورد کرده‌اند، گفت: ضروری است شهروندان به ویژه افراد کم سواد یا بی سواد برای استفاده از دستگاه‌های خود پرداز یکی از افراد مطمئن را همراه خود برده و از ارائه رمز کارت خود به دیگران خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha