۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۴
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85153508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح مسکن در اصفهان بدون حل مشکل آب دشوار است

اصفهان - ایرنا - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که مشکل آب اصفهان رفع نشود و هیچ طرح ساخت وسازی در بخش مسکن در این استان نمی تواند به مرحله اجرا برسد.

به گزارش ایرنا، مهدی طغیانی عصر سه شنبه در جلسه شورای مسکن با حضور وزیر راه وشهرسازی در استانداری اصفهان افزود: گلوگاه تمام طرح های ساخت وساز مسکن در اصفهان، آب است.

وی اظهار داشت: برای شهر اصفهان درطومار شیخ بهایی ۳۰۰ میلیون مترمکعب حقابه شرب عنوان شده بود که اکنون بدون احتساب ساخت وسازهای طراحی شده این آمار به ۳۵۰ میلیون مترمکعب و به بیش از ۱۰ برابر رسیده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: تامین کنونی این حقابه برای آب شرب مردم اصفهان از آبخوان ها،کشاورزی و محیط زیست گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای تامین آب شرب هیچ‌ منبع جدیدی برای جمعیت بارگذاری شده جدید، پیش بینی نشده است.

طغیانی افزود؛ علاوه بر مشکل آب، اصفهان بحرانی ترین شهر به لحاظ فرونشست است به‌طوری‌که بناهای تاریخی چندین هزارساله در حال فرو رفتن هستند وخانه های مردم در حال ریزش است.

وی یادآور شد: این مشکلات در نتیجه سیاستگذاری غیرمنسجم به‌وجود آمده است و برای حل این مسئله باید به تامین آب مسکن هایی که ایجاد می شود متعهد باشیم.

این نماینده مجلس به وضعیت شهرهای مهاجر نشین بهارستان وفولادشهر اشاره کرد وگفت: غالب جمعیت این شهرها مهاجر هستند و بر سر سفره ای نشستند که اهلش هم منابع ندارد.

طغیانی تصریح کرد: زاینده رود دیگر توانی ندارد و باید آب از منابع جدید به استان وارد شود.

وی به طرح تامین آب مناطق جنوبی استان از جنوب و مناطق شمالی استان از شمال کشور اشاره کرد و گفت: تنها راه تامین آب ورفع مشکل استان در این زمینه همین است.

وزیر راه و شهرسازی صبح امروز به منظور افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مسکن و راه و بازدید از دیگر طرح‌های عمرانی فعال در این حوزه وارد اصفهان شد.

افتتاح همزمان ۶۶۵ واحد مسکونی شامل ۳۰۵ واحد تکمیلی مسکن مهر، ۲۹۶ واحد مسکن ایثارگران بهارستان و ۶۴ واحد پروژه مشارکتی در بهارستان و آغاز همزمان آغاز عملیات احداث ۵۲ هزار و ۹۸۵ واحد مسکونی در ۴۰ شهر استان از برنامه‌های امروز وزیر راه و شهرسازی در اصفهان بود.

بذرپاش همچنین از شرکت هواپیماسازی ایران(هسا) بازدید کرد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha