۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۱۴
کد خبر: 85153516
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر ویتنام: به سیاست چین واحد متعهد هستیم

تهران- ایرنا- نخست وزیر ویتنام در دیدار با شی جین پینگ رییس جمهور چین تاکید کرد که ما به سیاست «چین واحد» پایبند هستیم و به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهیم بین روابط هانوی با پکن شکاف بیاندازد. ​

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت امورخارجه، فام مین تان که به پکن سفر کرده، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی با شی جین پینگ رییس جمهور دیدار کرد. وی در این دیدار اظهار داشت: چین دوست ویتنام و بزرگترین کشور در منطقه است. ما خواستار توسعه روابط با چین بوده و همواره سپاسگذار آن به دلیل حمایت از ویتنام هستیم.

وی افزود: ویتنام قاطعانه به سیاست چین واحد پایبند است و از ابتکارات توسعه جهانی شی جین پینگ حمایت می کند.

نخست وزیر ویتنام تصریح کرد: ویتنام مخالف سیاسی شدن مسائل اقتصادی است. ما مایل هستیم با چین در راستای پیشگیری و مقابله خطرات و چالش‌های مختلف همکاری نزدیک داشته باشیم.

فام افزود: اجازه نمی دهیم هیچ کشوری بین هانوی با پکن شکاف بیاندازد و با ایجاد یک مشارکت استراژیک جامع بین ویتنام وچین سرنوشت مشترکی را خلق کنیم .

شی جین پینگ رییس جمهور چین هم در این دیدار گفت: امسال پانزدهمین سالگرد مشارکت راهبردی جامع چین و ویتنام است. پکن، ویتنام را اولویت خود در دیپلماسی همسایگی می‌داند.

وی افزود: چین و ویتنام در مواجهه با وضعیت آشفته بین المللی، باید روحیه برابری، منفعت، همبستگی و اعتماد متقابل، و همکاری برد-برد را حفظ کنند و با یکدیگر برای توسعه مشترک، منافع بهتر برای دو ملت و ایجاد ثبات بیشتر همکاری کنند.

رئیس جمهور چین اظهار داشت: چین و ویتنام باید در راستای اجرای طرح کمربند و راه استراژی‌های توسعه خود را تقویت کرده و با همکاری عملی، ایجاد زیرساخت‌ها، گمرک هوشمند، انرژی‌های جدید و ... را تسریع ببخشند.

وی با بیان اینکه چین از واردات محصولات ویتنامی استقبال می کند، تصریح کرد: تبادلات فرهنگی بین دو کشور باید افزایش یابد و با درک متقابل بین نسل جوان، پایه اجتماعی محکمی جهت توسعه روابط دو کشور ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha