٨۴٠ زندانی استان سمنان از ارفاق‌های قانونی برخوردار شدند

سمنان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: بازدید مقامات قضایی استان از زندان‌های سراسر استان منجر به برخورداری ۸۴۰ زندانی از ارفاق‌های قانونی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جعفر عبدالهی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز کرد: بازدیدهای رسمی و غیر رسمی از زندان‌ها و نظارت بر احوال زندانیان در استان سمنان به یک رویه متداول تبدیل شده و در هفته قوه قضائیه به صورت هماهنگ از تمامی زندان‌های استان توسط ۷۳ مقام قضایی بازدید انجام شد.

وی ادامه داد : زندانیان در این بازدیدهای دوره‌ای فرصت دارند چنانچه امکان ارائه مطالبی را به صورت شفاهی ندارند ، به صورت مکتوب و مستقیم به مقام قضایی مربوطه اعلام تا گره گشایی و پیگیری قانونی معمول شود.

رییس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: با حضور معاونان قضایی، روسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و روسای دادگاه های بخش و قضات ذی‌ربط ، ۸۴۰ زندانی مشمول برخورداری از ارفاق‌های قانونی شدند.

عبدالهی گفت: بنده با همراهی مقامات قضایی مرکز استان سمنان متناظر با حوزه های قضایی با حضور در بندهای نگهداری زندانیان اعم از آقایان و بانوان ، گفت‌وگوی چهره به چهره وبدون واسطه با زندانیان داشته‌ایم.


وی افزود: ارفاق‌های قانونی در استان سمنان شامل مرخصی پایان حبس، مرخصی و رأی باز، موافقت با پیشنهاد آزادی مشروط ، تعلیق مجازات، بهره مندی از پابند الکترونیک، تخفیف و تبدیل قرارهای تامین کیفری صادر است.
رییس کل دادگستری استان سمنان خاطر نشان کرد: حرفه آموزی، بازپروری با اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و مذهبی از جمله رویکرد دستگاه قضایی استان در ارفاق به زندانیان است، اما زندانیانی که مشمول این ارفاقات شدند نظارت بر رفتارشان وجود دارد و در صورت ارتکاب جرم جدید، مجازات عبرت آموزی در انتظارشان خواهد بود.

هفته قوه قضائیه از یکم تیر تا هفتم تیر سالروز شهادت شهید آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلابی ایشان است.

طبق اعلام معاون اول قوه قضائیه، پنجشنبه یکم تیر «روز سیره شهدا و عدالت قضائی»، جمعه دوم تیر«روز عدلیه در مسیر حرکت جهادی و تحول»، شنبه سوم تیر «روز قوه قضائیه هوشمند، گسترش عدالت، ترویج صلح و سازش»، یکشنبه چهارم تیر «روز مبارزه با فساد و صیانت از حقوق عامه»، دوشنبه پنجم تیر «روز حمایت از سرمایه‌گذاران، شرکت‌های دانش‌بنیان و مهار تورم»، سه‌شنبه ششم تیر «روز همدلی قوا و خدمت به مردم» و چهارشنبه هفتم تیر «روز ولایت مداری و صیانت از ارزش‌های اسلامی» نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha