۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۴۲
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85153625
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روسیه کاردار رژیم صهیونیستی را احضار کرد

۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۴۲
کد خبر: 85153625
روسیه کاردار رژیم صهیونیستی را احضار کرد

تهران-ایرنا- وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که رونن کراوس کاردار رژیم صهیونیستی را به دلیل اظهارات اخیر مایکل برادسکی سفیر این رژیم در اوکراین احضار کرده است.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از "اسپوتنیک" در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: هنگام حضور این مقام اسرائیلی در وزارت خارجه، اظهارات مایکل برادسکی سفیر اسرائیل در اوکراین مطرح شد. به کاردار اسرائیل اعلام شد که نمی‌توان سابقه حامیان نازی در اوکراین را نادیده گرفت. تعامل با مقامات اوکراین نباید افکار نازی را تبلیغ کند.

این وزارتخانه افزود که روسیه و اسرائیل تلاش کرده‌اند تا با تلاش‌ها برای تغییر تاریخ و "تجلیل" از نازی‌ها مقابله کنند.

وزارت خارجه روسیه ادامه داد: در این گفت و گو تعدادی از مسائل در روابط اسرائیل و روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دو طرف تصمیم گرفتند همکاری‌های خود را گسترش دهند.

به گزارش ایرنا، «میکائیل برودسکی» سفیر رژیم صهیونیستی در کی‌یف در مصاحبه با کانال روسی تلویزیون رژیم اسرائیل موسوم به «ایتون» اعلام کرد: اوکراینی‌ها ملی گرایانی را که در جنگ جهانی دوم با نازی‌ها علیه اتحاد جماهیر شوروی متحد شدند، قهرمان می‌پندارند.

سفیر رژیم صهیونیستی در این مصاحبه به طور مشخص «رومن شوخویچ» و «استپان باندرا» را "دو ملی گرای اوکراینی متحد نازی‌ها در جنگ جهانی دوم" خواند و آن‌ها را مورد احترام مردم اوکراین دانست.

در مقابل، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اظهارات سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین واکنش نشان داد و گفت: «برودکسی در حالی از نازیسم تمجید می‌کند که اگر سربازان شوروی حاضر در جنگ جهانی دوم، همین طرز فکر را داشتند، الان نه برودکسی وجود داشت و نه هیچ خاطره‌ای از (مقوله موسوم به) هولوکاست باقی مانده بود.»

وی با اشاره به نام بردن سفیر رژیم صهیونیستی از شوخویچ و باندرا تصریح کرد: اینها قهرمان نبودند، بلکه شیاطینی بودند که مایه شرمساری مردم اوکراین هستند.

در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به خاطر انتصاب برودکسی به عنوان سفیر خود در اوکراین انتقاد کرد.

«لیور حیات» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به اظهارات زاخاروا گفت: «اسرائیل تمجید از جنایتکارانی را که با نازی‌ها در کشتار یهودیان همکاری کرده‌اند، رد می‌کند، اما به کسی هم اجازه نمی‌دهد که به کابینه اسرائیل یا وزارت خارجه و دیپلمات‌های اسرائیلی، تاریخ (مقوله موسوم) هولوکاست را یاد دهد.»

رژیم صهیونیستی از همان ابتدای شروع جنگ اوکراین، حمایت از کی‌یف را به روابط دیرینه با مسکو ترجیح داد، به طوری که روابط تل‌آویو - مسکو دچار تنش شده و دادگستری روسیه خواستار اخراج «آژانس یهود» از این کشور شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha