۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۱۴
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85153680
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انگلیس: وضعیت کرانه باختری و اراضی اشغالی فلسطین رو به وخامت است

نیویورک – ایرنا- هماهنگ کننده سیاسی امور خاورمیانه در نمایندگی انگلیس در سازمان ملل گفت: وضعیت امنیتی در کرانه باختری و اراضی اشغالی فلسطین همچنان رو به وخامت است.

به گزارش ایرنا، فرگوس اکرزلی، هماهنگ کننده سیاسی امور خاورمیانه در نمایندگی انگلیس در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره فلسطین افزود: هفت نفر از جمله دو کودک در حمله اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری کشته شدند. در حالی که انگلیس از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می کند، عملیات امنیتی آن باید مطابق با قوانین بین المللی بشردوستانه باشد و باید تمام تلاش ها برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان انجام شود.

این دیپلمات انگلیسی در عین حال با حمایت از رژیم صهیونیستی گفت: حملات تروریستی، مانند کشتن چهار اسرائیلی در نزدیکی شهرک الی توسط افراد مسلح وابسته به حماس در ۲۰ ژوئن، بی رحمانه و غیرقابل توجیه است و امنیت و ایمنی تمامی اسرائیلی ها و فلسطینی ها را تضعیف می کند. انگلیس این حملات را محکوم می کند.

نماینده انگلیس در سازمان ملل اضافه کرد: ما همچنین صحنه های اخیر خشونت شهرک نشینان در تورومس و تخریب خانه ها و دارایی ها و حمله به غیرنظامیان را مشاهده کردیم. این خشونت ها منجر به کشته شدن یک فلسطینی شد.

هماهنگ کننده سیاسی امور خاورمیانه در نمایندگی انگلیس در سازمان ملل ادامه داد: ما این اقدامات را به صراحت محکوم می کنیم. همه عاملان این جنایات نشات گرفته از نفرت باید مورد بازخواست قرار گیرند و ما می خواهیم اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار جنایات مشابه انجام شود.

وی گفت: ما با شهرک‌سازی‌هایی که بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند، مخالفیم و از اسرائیل می‌خواهیم که سیاست خود را در گسترش آن متوقف کند و این اقدامات را متوقف کند

نماینده انگلیس در نشست شورای امنیت سازمان ملل ادامه داد: ما از همه طرف‌ها بار دیگر می خواهیم از تعهدات ارائه شده در عقبه و شرم‌الشیخ پیروی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha