۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۱۵
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85153681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 استولتنبرگ یک سال دیگر دبیرکل ناتو خواهد ماند

تهران-ایرنا- نشریه یوراکتیو به نقل از مقامات آگاه روز سه شنبه گزارش کرد که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو احتمالا یک سال دیگر در سمت خود باقی خواهد ماند.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس"بر اساس این گزارش، به احتمال زیاد تمدید دوره دبیرکلی استولتنبرگ در روز چهارشنبه ۲۸ ژوئن اعلام خواهد شد.

در این گزارش آمده است که دیپلمات‌های ناتو به توانایی استولتنبرگ برای مدیریت ائتلاف در شرایط بحرانی معتقدند. بر اساس این گزارش، تمدید مدت خدمت وی به ادامه تمرکز بر حمایت از اوکراین کمک می‌کند.

یک مقام آگاه گفت، ضدحمله آهسته اوکراین فرصتی برای ناتو و تجدید نظر در استراتژی خود باقی نمی‌گذارد و این امر دلیل دیگری برای تمدید دوره استولتنبرگ است.

به گزارش ایرنا, پیش از این بن والاس وزیر دفاع انگلیس گفته بود که وی دبیرکل ناتو نمی‌شود زیرا آمریکا ترجیح می‌دهد که ینس استولتنبرگ در این سمت باقی بماند.

انتظار می‌رود استولتنبرگ در ماه سپتامبر پس از ۹ سال فعالیت به عنوان دبیرکل ناتو از جایگاهش کناره گیری کند اما ناتو هنوز نتوانسته است جایگزینی برای وی پیدا کند.

برخی منابع می‌گویند که احتمال می‌رود از وی خواسته شود تا در سمتش بماند.

در همین حال، والاس به اکونومیست گفت که واشنگتن ترجیح می‌دهد یک نخست وزیر، دبیرکل بعدی ناتو شود.

آمریکا خواهان آن است که مارک روته نخست وزیر هلند، دبیرکل بعدی ناتو شود اما گزارش‌ها حاکی است که وی بارها این درخواست را رد کرده است.

والاس همچنین از موضع فرانسه در قبال مخالفت با گسترش ناتو به سمت منطقه هندواقیانوسیه و گشایش دفتری در توکیو حمایت کرد.

وی افزود که دبیرکل جدید ناتو باید همه امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه را راضی کند و هم جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را.

روزنامه تلگراف انگلیس هفته جاری نوشت مکرون در تلاش است تا از انتخاب والاس به عنوان رئیس بعدی ناتو جلوگیری کند.

این روزنامه افزود که مکرون به همتایان خود در ناتو اعلام کرده است که ترجیح می‌دهد نماینده‌ای از درون اتحادیه اروپا پس از اتمام دوره استولتنبرگ، ریاست این سازمان را برعهده بگیرد.

مکرون، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را دلیل اصلی مخالفت خود با انتصاب والاس در سِمت دبیرکلی ناتو عنوان کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha