استاندار یزد: مبنای تصمیم‌گیری‌ها در دولت سیزدهم، امور فرهنگی است

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: تصمیم‌گیری‌ها در دولت سیزدهم بر مبنای امور فرهنگی و مذهبی و بر پایه قرآن و عترت انجام می‌شود چرا که در واقع هیچکدام از اقدامات ما بدون توجه به مسائل دینی، ارزش و اعتباری ندارد.

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در دیدار با روحانیون استان با تبریک هفته تبلیغات اسلامی و بزرگداشت هفته قوه قضاییه افزود: توصیه‌های رهبری همواره ملاک تصمیم گیری ها و اقدامات دولت سیزدهم است و هرچند ممکن است کوتاهی ها و انتقاداتی هم وجود داشته باشد اما سعی همه دولتمردان این است که در حد توان دغدغه‌ها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را جامه عمل بپوشانیم.

وی یکی از مهمترین دغدغه های رهبر انقلاب در حوزه فرهنگی را خانواده، ازدواج و فرزندآوری ذکر کرد و ادامه داد: از ابتدای امر ستادهایی به طور خاص با جانشینی معاونت سیاسی استانداری و همکاری دستگاه‌های فرهنگی در دستور کار قرار گرفت تا دستورات رهبری در مورد جوانی جمعیت محقق شود.

این مسئول با بیان اینکه در این مسیر با جدیت ورود کردیم و حتی از سازمان بازرسی استان خواستیم تا مدیران بی‌توجه به این مسئله به عنوان ترک فعل معرفی شوند به قانون اعطای ۲۰۰ متر زمین به خانواده‌های سه فرزندی و بالاتر اشاره و گفت: یزد تنها استانی بود که با پیگیری های دفتر سیاسی، دفتر بانوان و دفتر راه و شهرسازی ۳۲۰۰ قطعه زمین را به متقاضیان تحویل داد و به خانواده‌های دارای چهار قلو نیز آپارتمان هایی در بهترین نقاط شهر اعطا شد.

فاطمی با اشاره به پرورش چهار هزار حافظ قرآن به نیت چهار هزار شهید استان یزد گفت: خوشبختانه با حمایت اتحادیه‌ها و موسسات قرآنی استان این امر آغاز شده و با حمایت و پشتیبانی از حافظین قرآن این امر رهبری را هم سرلوحه کار قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب سال ۱۴۰۱ را به نام «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی» نامگذاری کردند، به تشریح اقدامات استان در این رابطه پرداخت و گفت: در همان روزهای اول سال با تشکیل جلساتی با حضور مدیران برای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی را آغاز کردیم.

استاندار یزد افزود: این اتفاقات در حالی باید رقم می‌خورد که با ناآرامی‌ها، تحریم‌های ناجوانمردانه، آشفتگی بازار ارز و ناترازی در نظام بانکی مواجه بودیم اما با تلاش مدیران، رشد اقتصادی ۷.۵۵ درصدی در استان یزد اتفاق افتاد که بالاترین رشد اقتصادی در کشور بود.

فاطمی با ابراز خرسندی از اینکه استان یزد در سال گذشته موفق به کسب رتبه اول در حوزه دانش بنیان شده است گفت: بر اساس ارزیابی معاونت علمی وزارت علوم متوسط رشد شرکت‌های دانش بنیان در کشور ۲۴ درصد بود اما در استان یزد به متوسط ۲۸ درصد دست پیدا کردیم.

استاندار یزد: مبنای تصمیم‌گیری‌ها در دولت سیزدهم، امور فرهنگی است

وی با قدردانی از همراهی مردم با دولت در استان یزد گفت: در بخش تحقق شعار اشتغال آفرینی نیز استان یزد بالاترین کاهش نرخ بیکاری را رقم زد و پس از ۸ سال نرخ بیکاری استان تک رقمی و برای چهار فصل متوالی این آمار تثبیت شد.

این مسئول به تشریح دلایل عدم هم‌خوانی رتبه استان یزد در نرخ تورم با گزارشات اقتصادی ارائه شده پرداخت و گفت: تورم در استان ناشی از هزینه‌ها نیست و این تورم بیشتر ناشی از تقاضاست.

فاطمی با بیان اینکه یزد یک استان صنعتی و مهاجر پذیر است گفت: به همین دلیل سیل نیروی کار شهرستان‌های دیگر و اتباع بیگانه به مرکز استان وارد می‌شوند که طبیعتا به افزایش تقاضای مسکن و اجاره بها منتج خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به توقف پروژه‌های مسکن مهر و کاهش تولید و عرضه مسکن، تقاضا افزایش یافت و باعث بالا رفتن بی رویه قیمت ملک و زمین و اجاره‌بها شد گفت: از سوی دیگر سهم مسکن و اجاره بها در گروه های کالایی که بر اساس آن نرخ تورم محاسبه می‌شود، نزدیک به ۴۰ درصد است که مجموع این اتفاقات باعث افزایش نرخ تورم در استان شده است.

استاندار یزد با بیان اینکه بالا بودن نرخ تورم برای استان یزد یک فرصت به شمار می‌رود خاطرنشان کرد: به سبب آنکه تقاضا در استان وجود دارد می‌توان با افزایش رشد تولید، تورم را نیز مهار کرد.

وی در پایان افزایش ۲.۵ درجه‌ای دمای هوای استان یزد و فشار مضاعف برای تامین آب شرب شهروندان را از چالش‌های استان برشمرد و خاطرنشان کرد: مسئله اتباع خارجی غیرقانونی هم باعث شده تا دشواری‌های اداره استان بیش از پیش نمایان شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha