آخرین شب مسلمیه، دریافت جواز از سفیر امام حسین (ع) برای دعای عرفه + فیلم

شهرری - ایرنا - شب پایانی مراسم عزاداری عاشقان و دلدادگان اهل بیت (ع) در آیین مسلمیه آستان مقدس حضرت شاه عبدالعظیم حسنی عزاداران با نوای لبیک یا حسین عهدی دوباره با ارباب خود بستند و خواهان جواز ورود برای دعای عرفه شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سه شنبه شب در شب پایانی و سومین شب از برگزاری مراسم عزاداری، که با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان آغاز و در ادامه با سوگواری هیات های مذهبی ادامه یافته و نریمان پناهی و میثم مطیعی با مرثیه خوانی دلها را عاشورایی کردند، حضور مسئولان، پیرغلامان سیدالشهدا و عزاداران عاشق آل الله شور خاصی را به این مراسم داده بود، ارادتمندان ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در قالب دسته های عزادار از شهرری، تهران و سراسر ایران، برای برپایی آئین مذهبی و سنتی مسلمیه به این بارگاه ملکوتی مشرف شدند.

امشب صحن ها و رواق‏های حرم مطهرحضرت سیدالکریم (ع) با حضور عزاداران حسینی که برای ابراز عشق و ارادت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهداء و شهدای کربلا به این آستان آمده بودند، رنگ سوگ و ماتم به خود گرفت و همه آمده بودند تا با اقتدا به سفیر مظلوم حضرت امام حسین (ع)، سفیر اندیشه عاشورایی باشند و در میان جهانی که هر روز مظلومان عالم در چنگال دژخیمان زمان گرفتارتر می شوند، با نمایش تجمع بزرگی از جنس عشق و احساس، فریاد ظلم ستیزی برگرفته از مکتب حسینی را به گوش جهانیان برسانند.

آخرین شب مسلمیه، دریافت جواز از سفیر امام حسین (ع) برای دعای عرفه + فیلم

تجمع سوگواران شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) در صحن و سرای ملکوتی این حرم اهل بیت آکنده از جلوه های عاشقانه ای بود که مانند آن کمتر دیده می شود، در این شب حزین جوانان و پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در صحن ها، نقاط مختلف و مسیرهای منتهی به حرم مطهر به یاد نخستین شهید واقعه کربلای حسینی اقامه عزا کردند و مهیای ورود به ماه ماتم اهل بیت (ع) یعنی ماه محرم شدند.

امسال نیز به رسم یک قرن گذشته عاشقان خاندان اهل بیت (ع) در ایام شهادت مظلومانه حضرت مسلم بن عقیل (ع) سفیر امام حسین(ع)، دسته دسته وارد حرمی می شوند که به فرموده امام هادی (ع) ثوابی معادل ثواب زیارت سیدالشهداء (ع) در آن نهفته است و با این گردهمایی، تعزیتی را به محضر امام زمان خود حضرت ولی عصر(عج) در بارگاه نورانی سفیر امام هادی (ع) در ایران عرض می کنند.

آخرین شب مسلمیه، دریافت جواز از سفیر امام حسین (ع) برای دعای عرفه + فیلم

مراسم مسلمیه

به مناسبت فرارسیدن ایام مسلمیه، هیات‌های مذهبی شهر تهران به اقامه عزا در رثای حضرت مسلم بن عقیل می‌پردازند امسال نیز آستان حضرت عبدالعظیم (ع) به همین مناسب پذیرای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت است. مجاوران، زائران و دسته های عزاداری از سراسر کشور با شرکت در این مراسم که به مراسم مسلمیه معروف است در کربلای ایران به اولین شهید قیام امام حسین(ع) ابراز عشق و علاقه کرده و در رثای شهیدان کربلا به عزاداری می پردازند. دسته های سینه زن همچنین در صحنهای حرم مطهر تجمع و مراسم باشکوهی به یاد نخستین شهید واقعه کربلای حسینی برپا می کنند.

مسلم بن عقیل کیست؟

در میان جوانان برومند «بنی‏ هاشم‏» مسلم، فرزند عقیل یکی از چهره‏ های تابناک و شخصیتهای بارز، به شمار می ‏رفت. «عقیل‏» برادر حضرت علی(ع) و دومین فرزند ابوطالب بود. در ترسیم زیر رابطه نسبی مسلم، آشکارتر است ،ابوطالب - طالب - عقیل - مسلم - جعفر - علی - حسین بن علی، مسلم‏ بن عقیل، برادرزاده امیرالمؤمنین و پسر عموی حسین ‏بن علی بود.

دودمانی که مسلم در آن رشد یافت، دودمان علم و فضیلت و شرف بود و خاندانی که شخصیت انسانی و اسلامی مسلم در آن شکل گرفت، بهترین زمینه را برای تربیت و تکامل معنوی و حماسی مسلم فراهم کرد. از آغاز کودکی، در میان جوانان بنی‏ هاشم بخصوص در کنار امام حسن و امام حسین -علیهما السلام بزرگ شد و کمالات اخلاقی و بنیان ولایت و درسهای حماسه و ایثار و شجاعت را بخوبی فرا گرفت.

اجداد مسلم کسانی، چون «ابوطالب‏» و «فاطمه بنت اسد» بودند که در فرزندان خویش، شجاعت و ایمان و دلاوری را به ارث می‏ گذاشتند و مسلم، شاخه ‏ای پربار از این اصل و تبار بود و بنا به اصل وراثت، خصلت های برجسته را از نیاکان خود به ارث برده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha