بیش از ۲ میلیون تن کالا در استان بوشهر جابه جا شد

بوشهر - ایرنا - معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال ۲ میلیون و ۳۸۴ هزار تن کالا از سوی ناوگان باری استان جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، مهدی شهابی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان جابه جایی کالا در قالب ۱۵۵ هزار سفر بوده که در این شاخص نیز نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی آمار جابه جایی بار در فصل بهار سال قبل در استان بوشهر را یک میلیون و ۹۶۵ هزار تن در قالب ۱۳۴ هزار سفر اعلام کرد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر یادآور شد: در سالجاری عمده کالاهای حمل شده استان شامل گندم و برنج، محصولات پتروشیمی و پالایشگاهی (پلی اتیلن، انواع گاز مایع، میعانات گازی، پلی استایرین) سیمان، سوخت و گوجه فرنگی بوده است.

شهابی ادامه داد: بیشترین مقصد جابجایی کالا از بوشهر به سمت تهران در قالب ۱۷ هزار سفر ثبت شده است.

وی افزود: استان‌های خوزستان و فارس با ۱۴ هزار سفر، مرکزی با پنج هزار سفر و اصفهان چهار هزار سفر در رتبه‌های بعدی مقصد ناوگان باری بوشهر طی فصل بهار بودند.

شهابی درخصوص رتبه شهرستان های استان بوشهر در جابجایی کالا گفت: طی این مدت عسلویه با ۸۵۱ هزار تن، بوشهر با ۴۸۸ هزار تن و دشتستان با ۴۲۳ هزار تن بیشترین تناژ حمل شده را در بین شهرستان های بوشهر به مقصد استان های دیگر داشته‌اند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از آمادگی کامل بخش حمل و نقل برای جابجایی کالای اساسی مورد نیاز مردم خبر داد و اعلام کرد: در بهار امسال ۴۹ هزار و ۷۱۸ تن کالای اساسی از جمله جابه جایی محموله ۲۷ هزارتنی گندم وارداتی به انبارها از سوی ناوگان باری استان جابجا شد که منجر به افزایش خیره کننده عملکرد استان شد، طوری که از نظر تناژ ۳۳۸ درصد و از نظر سفر ۲۸۱ درصد رشد را نسبت به بهار سال قبل ثبت کرد.

شهابی یادآور شد: ۱۶۰ شرکت حمل و نقل فعال استان با بیش از چهار هزار و ۹۹۰ راننده باری و سه هزار و ۳۰۰ ناوگان سنگین باری در این مدت، جابه جایی کالاهای حمل شده را بر عهده داشته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha