۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶
کد خبر: 85153894
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نذر قربانی در دیار سردار سلیمانی

۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶
کد خبر: 85153894
نذر قربانی در دیار سردار سلیمانی

کرمان - ایرنا - شهره بودن اهالی دیار کریمان به سخاوت و کرامت از دیرباز خود دلیل واضحی برای پرداختن این مردمان به "پویش نذر قربانی" است که چند سالی است از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) کلید خورده و مکمل سنت‌های حسنه اهالی این دیار شده است.

به گزارش ایرنا، ارزش قربانی کردن از بعد عملی که انسان اراده کرده بر کسی پوشیده نیست اما از این جهت که به واسطه این قربانی، فقرا و نیازمندان اطعام می شوند نگاهی قابل ستایش و ارزشمندتر است که خیرات و برکات زیادی با خود دارد.

کمیته امداد امام خمینی (ره) در اقدامی خیرخواهانه و خداپسندانه اقدام به راه اندازی پویش نذر قربانی کرده تا نذورات مردمی را هدفمند به دست نیازمندان واقعی برساند که البته مورد استقبال اهالی این استان قرار گرفته است.

نذر قربانی در دیار سردار سلیمانی

روش‌های مشارکت مردمی در پویش «نذر قربانی» اعلام شد

اما کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان به‌ منظور کمک به خانواده‌های نیازمند؛ روش‌های مشارکت مردمی در پویش «نذر قربانی» را اعلام کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اعلام روش‌های مشارکت مردم در پویش نذر قربانی، گفت: پویش نذر قربانی هم‌زمان با عید سعید قربان در سراسر استان کرمان اجرا می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد کرمان، ناصر عسکری نژاد با بیان اینکه پویش نذر قربانی با همراهی مردم نیکوکار در کشتارگاه‌های صنعتی این استان اجرا خواهد شد افزود: طبق هماهنگی با سازمان دامپزشکی استان کرمان مقرر شد پایگاه جمع‌آوری و هدایت نذورات شهروندان، در محل استقرار اکیپ‌های نظارتی آن سازمان به منظور کمک به مددجویان راه‌اندازی شود.

به نیت سلامتی امام زمان (عج) و به نیابت از مردم نوع‌دوست دیار کریمان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان اظهار داشت: به نیت سلامتی امام زمان (عج) و به نیابت از مردم نوع‌دوست دیار کریمان و هم‌زمان با سراسر کشور و ارتباط مستقیم مسجد جمکران ۱۳ رأس گوسفند توسط کمیته امداد استان کرمان قربانی خواهد شد.

وی با دعوت از مردم و خیران برای مشارکت در این طرح، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از طریق اهدای گوشت قربانی و یا اهدا نذورات خود به‌صورت نقدی در این طرح ملی که باهدف کمک به نیازمندان برگزار می‌شود مشارکت کنند.

قربانی ۱۳ گوسفند به نیت سلامتی امام زمان (عج) و به نیابت از مردم نوع‌دوست دیار کریمان

عسکری نژاد با اعلام روش‌های مشارکت مردم در پویش ملی نذر قربانی، افزود: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۶۱ کدهای دستوری #۰۳۴*۸۸۷۷* و#۱*۸۸۷۷* و سایت emdad.ir به‌منظور جذب کمک‌های نقدی مردم مؤمن و نیکوکار استان در عید قربان پیش‌بینی‌ شده است.

وی به حمایت این نهاد از فرزندان ایتام و محسنین خبر داد و گفت: مردم خیر و نیکوکار استان می‌توانند در ایام دهه امامت و ولایت با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir و ثبت‌نام در طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت ایتام و فرزندان خانواده‌های نیازمند تحت حمایت را بر عهده بگیرند و با کمک‌های مادی و معنوی خود یاریگر ایتام و فرزندان محسنین باشند.

وی ادامه داد: همچنین مراکز نیکوکاری و دفاتر کمیته امداد در سراسر استان، در روز عید سعید قربان آماده جمع‌آوری کمک‌های مردم نیکوکار برای کمک به خانواده‌های نیازمند هستند.

عید قربان یا عید الأضحی یکی از عیدهای اسلامی است که مسلمانان این روز را به عنوان عیدِ ابراز تمایل ابراهیم برای قربانی‌ کردن پسرش اسماعیل در تبعیت از فرمان و اراده خداوند جشن می گیرند. هرچند قبل از اینکه ابراهیم پسرش را قربانی کند، خداوند بره‌ای را می فرستد تا به جای اسماعیل قربانی شود.

گوشت قربانی بین بستگان، فقرا و نیازمندان توزیع می‌ شود.

دهم ماه ذیحجه روز عید قربان نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha