دولت کره جنوبی آثار ماجرای واگنر بر منافع سئول را بررسی می‌کند

تهران- ایرنا- دولت کره جنوبی با اشاره به اینکه شورش ناکام گروه واگنر در روسیه بر منافع ملی سئول تاثیر دارد، اعلام کرد تبعات این رویداد را بررسی می‌کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، مقامات کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کردند دفتر رئیس جمهور این کشور «یون سوک یول» از نزدیک تحولات مربوط به شورش ناموفق گروه مزدور واگنر علیه ارتش روسیه را دنبال می کند و در حال بررسی تأثیر آن بر منافع ملی کره جنوبی است.

یک مقام ارشد دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفت: ما نمی توانیم حادثه واگنر را به طور کامل پایان یافته تصور کنیم و در حال تجزیه و تحلیل تاثیر این حادثه هستیم.

یکی دیگر از مقامات این کشور گفت: این شورش نباید به عنوان یک رویداد جزئی که به طور ناگهانی از جنگ روسیه و اوکراین پدیدار شده است، نادیده گرفته شود. این رویدادی است که بر منافع ملی ما تأثیر می گذارد.

طبق گزارش ها، کره جنوبی همچنین تجارت احتمالی تسلیحات بین روسیه و کره شمالی را با مشارکت گروه واگنر دنبال می کند.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته گروه شبه نظامی واگنر در اعتراض به عملکرد وزارت دفاع روسیه و عملیاتی که آن را حمله به اردوگاه نیروهای خود دانست، کنترل شهر روستوف را به دست گرفت و حمله به مسکو رو در برنامه داشت که با دفاع نیروهای ارتش روسیه و وساطت رییس جمهور بلاروس، مسأله پایان یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha