قرائت دعای عرفه در ۲۰ بقعه متبرکه البرز/ اقامه نماز عید قربان در ۱۲ امامزاده

کرج – ایرنا – مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با تبریک فرارسیدن روز عرفه، روز نیایش و بندگی، گفت: مراسم پرفیض قرائت دعای عرفه عصر امروز در ۲۰ بقعه متبرکه این استان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین «علی دشتکی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک فرارسیدن روز عرفه و روز نیایش، از جمله این بقاع متبرکه را آستان مقدس امامزاده هاشم (ع) ساوجبلاغ، آستان مقدس امامزادگان عبدالله و صالح (ع) شهر کوهسار ساوجبلاغ، امامزاده حیدر (ع) کلاک، امامزاده حسن (ع)‌کرج، امامزاده طاهر (ع) مهرشهر کرج، امامزاده عبدالله (ع) علی آباد گونه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه فضا و شرایط برای حضور مردم و هم استانی ها در این بقاع متبرکه مهیا شد، اظهار کرد: عرفه یکی از شاخص ترین مناسبت ها در فرهنگ دینی ما برای ارتباط با خداوند متعال و حرکت در مسیر عبودیت و تسلیم شدن در برابر خداوند است.

وی گفت: روز عرفه روز سرسپردگی به خداوند متعال است و ما انسان ها در این روز با نصب العین قراردادن سنت های پیامبران الهی همواره به خداوند یکتا بیش از پیش نزدیک می شویم و با قرارگرفتن در مسیر تقوا و پیروی از سیره علمی اولیاء و انبیای الهی مسیر زندگی خود را روز به روز بهتر رقم می زنیم.

دشتکی با بیان اینکه عرفه روز خدا و خدایی شدن است، افزود: در این روز به طلب مغفرت بسیار سفارش شده و شب و روز این ایام متبرک در اسلام جایگاه مقدس و ویژه ای دارد و فلسفه روز عرفه افزایش آگاهی و شناخت و بصیرت دینی است.

اقامه نماز عید سعید قربان در ۱۲ بقعه متبرکه البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه فرارسیدن عید سعید قربان را نیز تبریک گفت و اظهار کرد: مهمترین پیام این روز ایثار، فداکاری، گذشت، وحدت، اطاعت فرزند از والدین و اطاعت فرمان پروردگار بدون قید و شرط توسط بندگان مخلص و صالح است.

وی یکی دیگر از برنامه ها در روز عید سعید قربان را «نذر قربانی» دانست و گفت: به همین منظور پویش «نذر قربانی» با محوریت بقاع متبرکه البرز راه اندازی شده تا با کمک خیرین و زائران و مجاوران بقاع متبرکه تعدادی بسته گوشت نذری به افراد کم برخوردار اهدا شود.

دشتکی افزود: به همین منظور در نظر داریم تا بیش از ۶۰۰ تبرک عید قربان را بین جامعه هدف توزیع کنیم ضمن اینکه قرار است بیش از یک هزار بسته معیشتی تبرکی به مناسبت عید قربان توزیع شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha