۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85154119
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد مرکز مطالعات و پژوهشکده شهری دزفول تصویب شد

دزفول - ایرنا- تفاهم نامه ایجاد مرکز مطالعات و پژوهشکده شهرداری و شورای اسلامی‌شهر دزفول روز چهارشنبه با رای اعضای شورای اسلامی‌شهر دزفول به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی‌شهر دزفول روز چهارشنبه در یکصد و هفتاد و ششمین نشست رسمی‌شورای اسلامی‌ شهر دزفول در صحن علنی این شورا گفت: ایجاد مرکز مطالعات و پژوهشکده دزفول با تفاهم نامه مشترک میان شهرداری، شورای اسلامی‌شهر دزفول و موسسه دزفول شناسی نهایی شده است.

علیرضا زمانی راد با اشاره به بسترسازی برای ایجاد مرکز مطالعات و پژوهشکده شهرداری و شورای اسلامی‌شهر دزفول افزود: خانه مرحوم دکتر ملک آسا توسط ورثه این مرحوم در اختیار این مجموعه قرار گرفته است تا به عنوان مرکز مطالعات و پژوهشکده شهرداری و شوری اسلامی‌ شهر دزفول مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: تحقیق و پژوهش‌های علمی نقش موثری در اصلاح و ارتقای سیاست‌های توسعه و پشرفت دارند و ایجاد این مرکز پژوهشی زمینه تعامل سازنده میان تمام مراکز علمی محلی و ملی برای رفع مسایل شهری دزفول را فراهم می‌کند.

استقرار ۹ دفتر مختلف ذیل این پژوهشکده شهرداری و شورای شهر دزفول

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی‌شهر دزفول بیان کرد: دفاتر شهرسازی و منظر شهری، سازه‌های آبی و آجری، سبک زندگی و معماری اسلامی، شهر مقاومت و پایداری، نشر اندیشه‌های شیخ اعظم انصاری، حرم چهارم اهل بیت، دفتر فرهنگ، ادب و هنر، دبیرخانه شهر جهانی دزفول همچنین دفتر ملی یونسکو در این مرکز پژوهشی مستقر می‌شوند.

وی افزود: بررسی و اولویت بندی چالش‌ها و مسایل شهری، برگزاری نشست‌های تخصصی، همایش‌های علمی، کارگاه‌های دانش افزایی، ارایه راه حل‌های عملیاتی مورد نیاز شهر و شهرداری و حمایت و هدایت پایان‌نامه‌های پژوهشی و دانشگاهی پیرامون مسایل شهری از اهداف تشکیل مرکز مطالعات و پژوهشکده شهرداری و شورای اسلامی‌شهر دزفول می‌باشند.

زمانی‌راد بیان کرد: تالیف کتاب و چاپ نشریات در حوزه‌های مورد نیاز، نیازسنجی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان شهرداری، انجام پژوهش‌های کاربردی برای تحقق عینی دزفول شهر نمونه، همکاری مشترک در عرصه محلی و ملی برای گسترش مهارت‌های علمی و پژوهشی و افزایش همکاری با سیر مراکز علمی از دیگر اهداف تشکیل این پژوهشکده است.

لزوم معرفی ظرفیت‌های شهرهای تابعه دزفول در سطح ملی

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی‌شهر دزفول گفت: شهرهای تابعه دزفول ظرفیت‌های متعددی دارند که باید کمک کرد تا این ظرفیت‌ها در راستای رونق شهرها در سطح ملی معرفی شوند.

وی افزود: اگرچه انتخاب دزفول به عنوان شهر جهانی کپو افتخار بزرگی است ولی با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالای شهر شهیون در این صنعت، پیشنهاد می‌شود دبیرخانه شهر جهانی کپو در آن منطقه مستقر شود.

ایجاد مرکز مطالعات دزفول اقدامی برای مدیریت علمی شهر

رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست گفت: ایجاد مرکز مطالعات و پژوهشکده شهرداری و شورای اسلامی‌شهر دزفول اقدامی زیربنایی برای مدیریت علمی و حل عالمانه مسایل، کمبودها و نارسایی‌های شهر است.

محمدحسن پرآور ادامه داد: نهایی کردن تفاهم نامه ایجاد این مرکز مطالعاتی که از ۲ سال گذشته در دستور کار است اقدامی بزرگ به منظور تجمیع ظرفیت‌ها و ارتقای سطح همکای مراکز علمی و پژوهشی دزفول برای گره گشایی از مسایل شهری دزفول است.

دبیرخانه شهر جهانی کپو ذیل پژوهشکده شهری دزفول مستقر می‌شود

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی‌شهر دزفول نیز در این نشست استقرار دبیرخانه شهر جهانی کپو به عنوان یکی از دفاتر ذیل مرکز مطالعات و پژوهشکده شهرداری و شورای اسلامی‌شهر دزفول در تفاهم نامه نهایی را مورد تاکید قرارد داد.

علیرضا مجدی نسب با اشاره به انتخاب دزفول به عنوان شهر جهانی کپو افزود: دبیرخانه شهر جهانی کپو در دزفول است لذا باید در این تفاهم نامه استقرار دبیرخانه شهر جهانی کپو نیز در این مرکز مطالعاتی اضافه شود.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی‌شهر دزفول در این نشست ضمن تصویب کلیات تفاهم نامه مشترک ایجاد مرکز مطالعات و پژوهشکده شهرداری و شورای اسلامی‌شهر دزفول میان شهرداری، شورای اسلامی‌شهر و موسسه دزفول شناسی، استقرار دبیرخانه شهر جهانی کپو ذیل این پژوهشکده را نیز تصویب کردند.

براساس تفاهم، این پژوهشکده به صورت هیات امنایی اداره می‌شود که اعضای این هیات امنا شامل نمایندگانی دارای اختیار از شورای اسلامی‌شهر دزفول، شهرداری و موسسه دزفول شناسی هستند و هیات امنای این مرکز پژوهشی یک نفر را به عنوان رییس مرکز انتخاب می‌کنند.

دکتر محمدصادق ملک آسا پزشک عمومی و از پیشکسوتان طب سنتی دزفول در سن ۸۹ سالگی در سال ۱۳۹۲ درگذشت؛ دکتر ملک آسا سالها عمر خود را صرف درمان بیماران کرده و به خاطر مردم داری، تبحر در درمان بیماری‌ها و استفاده از روش‌های سنتی و ابتکاری در درمان بیماران در استان خوزستان و استان‌های همجوار از محبوبیت و شهرت خاصی برخوردار بود.

این پزشک متعهد به رغم کهولت سن تا آخرین روزهای حیات خود همچنان به مداوا و درمان بیماران مشغول بود و مطب وی با ازدحام بیماران روبرو می‌شد؛ دکتر ملک آسا در طول هشت سال جنگ تحمیلی نیز شهر دزفول را ترک نکرد و همچنان در مطب و منزل خود پذیرای بیماران بود.

منزل این پزشک سرشناس پس از فوت توسط ورثه برای انجام کارهای پژوهشی پیرامون دزفول اهدا می‌شود که قرار است مرکز مطالعات و پژوهشکده شهرداری و شورای اسلامی‌شهر دزفول و دفاتر ذیل این پژوهشکده در این منزل که در بهترین نقطه شهر دزفول نیز واقع است، مستقر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha