۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85154134
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوسازی شبکه فرسوده آب کرج شتاب گرفت

۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶
کد خبر: 85154134
نوسازی شبکه فرسوده آب کرج شتاب گرفت

کرج – ایرنا- مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز با اشاره به گذشه حدود ۲۰ سال از احداث بخشی از شبکه های توزیع آب کرج اعلام کرد: نوسازی، بهسازی و تعادل بخشی شبکه آب این کلانشهر در اولویت قرار گرفت.

حمیدرضا نامداری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از موضوعاتی که در بحران سیل ۱۸ خرداد ماه امسال استان البرز با آن مواجه بودیم و زمان برد که شبکه به تعادل برسد وجود شبکه های جزیره ای و قدیمی در شهر کرج است .

وی ادامه داد: این کلانشهر طی ۲۰ سال گذشته گسترش زیادی داشت که با عدم تعادل شبکه توزیع آب همراه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز بیان کرد: اکنون طرح متعادل سازی هیدرولیکی شبکه توزیع آب و شناسایی نقاط بحرانی و دارای تنش آبی کرج در حل اجرا است که طی ۲ ماه آینده به نتیجه می رسد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز گفت: براین اساس شبکه توزیع آب کرج باید به لحاظ هیدرولیکی بهسازی شود و در این شبکه انواع لوله های نسل اول،‌ گالوانیزه و غیره داریم.

وی با اشاره به کمبود مخازن ذخیره آب در کرج بیان کرد: سال گذشته ۵۰ هزار متر مکعب مخزن جدید آب در این کلانشهر وارد مدار بهره برداری شد و امسال نیز احداث ۱۰۰هزار مترمکعب دیگر نیز در برنامه قرار دارد که امیدواریم در مدت زمان کوتاهی بهره برداری شود.

مدیرعامل آبفا البرز دربخش دیگری از سخنانش گفت : اکنون در حوزه فاضلاب ۶۵ درصد فاضلاب خانگی ،‌تجاری و صنعتی کرج جمع آوری می شود .

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات این بخش که ما طی سال های گذشته با آن مواجه بودیم عدم وجود تصفیه خانه فاضلاب بود که از سال ۸۸ پروژه ساخت مدول دوم تصفیه خانه شهر کرج شروع شد.

نامداری گفت: طبق برنامه ریزی تا ۲ ماه آینده مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج به اتمام می رسد.

وی ادامه داد: همچنین برای ساخت مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کرج برنامه ریزی شده است و تلاش می شود که تا پایان سال جاری به نقطه مطلوبی برسد.

یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مشترک تحت پوشش آبفای استان البرز هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha