کانادا راهبرد ملی سازگاری با تغییرات اقلیمی را آغاز کرد

تهران- ایرنا- کانادا اجرای اولین راهبرد ملی این کشور برای کمک به انطباق‌پذیری با شرایط وخیم آب و هوایی ناشی از تغییرات اقلیمی را شروع کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از الجزیره، «استیون گیلبو» وزیر محیط زیست کانادا روز سه‌شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که افزایش سیلاب‌ها، آتش‌سوزی‌ها و ذوب لایه‌های منجمد زمین از جمله مسائلی هستند که دولت کانادا تلاش دارد در قالب راهبرد جدید به آنها بپردازد.

وی گفت: ما با گذشت هر سال و حتی با گذشت هر فصل شاهد تاثیرات شدیدتر آب و هوایی هستیم چنانکه در سال جاری شاهد موجی از آتش‌سوزی‌ها در «بریتیش کلمبیا»، آلبرتا، کِبک و برخی مناطق دیگر بودیم.

کانادا راهبرد ملی سازگاری با تغییرات اقلیمی را آغاز کرد

این اظهارات در حالی است که کانادا با وخیم‌ترین آتش‌سوزی‌های فصلی در تاریخ این کشور رو به رو شده است. تا روز سه‌شنبه ، ۷.۸ میلیون هکتار از اراضی این کشور طعمه آتش شده و این درحالی است که گرم‌ترین ماه‌های سال هنوز در پیش رو قرار دارد. این آتش‌سوزی‌ها منجر به کاهش کیفیت هوا در مناطق پرجمعیت در سرتاسر آمریکای شمالی شده است و شهر «مونترئال» روز یکشنبه پایین‌ترین کیفیت هوا در جهان را ثبت کرد.

بر اساس این گزارش، راهبرد ملی کانادا برای سازگاری با تاثیرات تغییرات اقلیمی به موازات تلاش ها برای کاهش انتشار گازهای آلاینده موسوم به گازهای گلخانه‌ای انجام می‌شود.

کانادا راهبرد ملی سازگاری با تغییرات اقلیمی را آغاز کرد

«اداره نظارت اتمسفری کوپرنیک» روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که آتش‌سوزی‌های اخیر تا الان نزدیک به ۶۰۰ میلیون تن دی‌اکسید کربن را وارد اتمسفر کرده‌ که بیشتر از کل انتشار گازهای آلاینده کانادا در هر سال دیگری است. این آتش‌سوزی‌ها تازه‌ترین مورد از فجایع طبیعی است که گمان می‌رود بر اثر تغییرات آب و هوایی وخیم‌تر شده اند.

در سال گذشته نیز طوفان «فیونا» استان‌های ساحل اطلس در کانادا را درنوردید و به شدیدترین طوفان تاریخ این کشور تبدیل شد. در همین حال ، گرم شدن لایه‌های یخی زمین که نیمی از کانادا را پوشانده‌اند بطور منظم به تهدیدی برای خانه‌ها ، جاده‌ها و اماکن مهم فرهنگی و همچنین محیط‌های دریایی و ساحلی تبدیل شده است.

پیش بینی شده است که تا سال ۲۰۳۰ خسارت سالیانه ناشی از تغییرات اقلیمی در کانادا به ۱۵.۴ میلیارد دلار کانادا (۱۱.۶ میلیارد دلار آمریکا) برسد. دولت فدرال این کشور در چهارچوب این راهبرد یک رشته‌ هدف‌ها را از جمله محافظت از طبیعت و تنوع زیستی و افزایش مقاومت زیرساخت ها را اعلام کرده است.

به گفته وزیر محیط زیست کانادا، طرح اعلام شده بر اساس نیازهای خاص جوامع مختلف در سرتاسر این کشور مورد اصلاح قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha