جشن ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود

تهران- ایرنا- سخنگوی ستاد مردمی برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر از آغاز این برنامه در ساعت ۱۸ جمعه ۱۶ تیر از میدان امام حسین (ع) خبر داد که تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ساسان زارع امروز، چهارشنبه هفتم تیر در نشست خبری ستاد مردمی برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر گفت: جشن بزرگ غدیر به میزبانی هزار و ۳۰۰ موکب مردمی بین میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی از ساعت ۱۸ تا ۲۲ و در جمعه ۱۶ تیر برگزار خواهد شد. البته این مراسم یک جشن است نه راهپیمایی؛ یعنی از هر جایی که مردم وارد مسیر و خیابان شوند، به این جشن خواهند پیوست و تمامی خدمات در فواصل مشخص به حاضران داده خواهد شد.

وی افزود: محور دیگر مراسم، برنامه‌های فرهنگی و برپایی مواکب مشاوره کودکان و نقاشی کودکان است. از بین موکب‌ها، ۲۰۰ موکب شربتخانه است. تعدادی صحنه اجرای ویژه در میدان فلسطین، میدان انقلاب، میدان فردوسی و چهارراه بهبودی خواهیم داشت. همچنین شاهد برپایی شهربازی ۱۰ کیلومتری خواهیم بود که وسط خیابان و در خط بی‌آرتی در اختیار موکب ها قرار می‌گیرد به طوری که تمام مسیر وسایل اسباب بازی کودکان چیده می‌شود تا رویدادی منحصر به فرد دیگر رقم بخورد.

زارع همچنین گفت: پویش «به عشق علی» همانند سال گذشته برپا خواهد بود. یکی از پویش‌های محوری، پویش «هدیۀ اسباب بازی» است. بچه‌های ایرانی به عشق امیرالمؤمنین علیه‌السلام یک اسباب بازی برای کودکان مناطق محروم تهیه می‌کنند. در نهایت در میدان امام حسین علیه‌السلام این اسباب بازی‌ها جمع آوری می‌شوند. عظمت این اتفاق، این است که خادمان مواکب ۵۰ هزار نفر هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته فراخوان کمک عمومی زده شد و ۱۴۸ هزار نفر بانی خیر شدند. از ۵۰ هزار تومان تا ۵۰۰ میلیون تومان بانی خیر داشتیم. امسال هم علاقه‌مندان می‌توانند عدد ۲ را به سرشماره ۳۰۰۰۲۱۲ پیامک کنند تا در این فراخوان مشارکت داشته باشند.

سخنگوی ستاد مردمی برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر گفت: اطلاع‌رسانی‌های ترافیکی جشن از شنبه 10 تیر از سوی پلیس راهور و شهرداری تهران انجام می‌شود و از متروی تهران درخواست کردیم تا برای حضور شرکت‌کنندگان در این جشن، مترو در آن روز رایگان باشد.

وی درباره انتخاب مسیر میدان امام حسین(ع) گفت: خیابان ولی عصر(عج) از نظر برگزاری تجمعات اتفاق جدیدی بود و تصویر متفاوتی داشت. از سوی دیگر رویکرد شمال به جنوب هم برای ما اهمیت داشت اما این خیابان کشش جمعیت را نداشت. تخمین زده می‌شود امسال ۱/۵ برابر سال قبل جمعیت داشته باشیم و در مسیر میدان امام حسین(ع) به سمت میدان آزادی زیرساخت‌های بهتری فراهم است.

زارع درباره برنامه های محتوایی و تبلیغی جشن امسال گفت: چهار جایگاه ویژه در میدان امام حسین(ع)، میدان فردوسی، میدان انقلاب و چهارراه بهبودی برپا می شود که به شرکت کنندگان خدمات فرهنگی و تبلیغی ارائه می دهد. برپایی نماز جماعت نیز در دستور کار است. تدوین و تالیف کتاب غدیر برای کودکان در قالب شعر، قصه و نقاشی هم در دستور کار است که تاکنون یک میلیون نسخه از آن چاپ شده است.

وی تعداد شرکت کنندگان در جشن سال گذشته را درحدود سه میلیون نفر اعلام کرد و گفت: امسال آمادگی پذیرایی از دست کم چهار میلیون نفر را داریم.

زارع اضافه کرد: امسال در ۱۷ استان به صورت همزمان این جشن در قالب مهمانی کیلومتری برگزار می‌شود. برخی از کشورها مثل عراق، لبنان و پاکستان هم پیگیر برگزاری بودند. سال گذشته مقام معظم رهبری تذکر دادند که اصل حال خوش مردم به بهبود شرایط اقتصادی است اما این جشن‌ها هم موثر است و آن‌ها را جدی بگیریم که البته در مناسبت‌های دیگر نتوانستیم آن را ادامه دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha