نوسازی شبکه آبرسانی استان سمنان یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

سمنان- ایرنا- مدیر عامل آب و فاضلاب استان سمنان گفت: نوسازی و رفع مشکل فرسودگی شبکه توزیع آب در استان نیازمند یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

محمد طاهری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: شبکه آبرسانی در استان سمنان به طول یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر فرسوده است که نوسازی این شبکه نیازمند تامین اعتبار است.

وی افزود: طبق برآوردها در زمان حاضر نوسازی هر یک کیلومتر شبکه آبرسانی در استان سمنان یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و انتظار می‌رود با توجه به بحران کم‌آبی در این استان، از محل اعتبارات ملی بودجه ویژه به این بخش اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: جذب اعتبارات از محل سفر رییس جمهور در مرحله دوم برای نوسازی شبکه آبرسانی در استان سمنان پیگیری می‌شود.

طاهری بیان کرد: ۵۵۰ میلیارد تومان به بخش آب و فاضلاب از محل دور اول سفر رییس جمهور در آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان تخصیص یافت و ۱۰۰ درصد این اعتبارات جذب شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان با اشاره به بحران کم آبی در این استان گفت: ضمن تلاش‌ها برای رفع مشکلات فنی، از شهروندان درخواست داریم تا مدیریت مصرف و صرفه‌جویی را مدنظر داشته باشند.

طبق آمارها، یک میلیارد و ۴۰ میلیون مترمکعب برای پاسخ به نیاز استان سمنان، آب استحصال می‌شود و از مجموع آب استحصالی برای رفع نیاز آبی سمنان تنها ۳۰ درصد آب باکیفیت است و دیگر چاه‌های آب دارای هدایت الکتریکی(ec) بالا است.

میانگین بارندگی‌ استان سمنان در سال بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیمتر، در کشور ۲۵۰ میلیمتر و تبخیر چنان در استان سمنان بالا است که اگر میزان آبی در ارتفاع ۲ متر و ۲۰ سانتیمتر زیر نور آفتاب داشته باشیم، در یکسال تبخیر می‌شود و این موضوع نشان از بحران کم‌آبی در سمنان است.

یک میلیارد و ۴۰ میلیون مترمکعب برای پاسخ به نیاز استان سمنان، آب استحصال می‌شود و از مجموع آب استحصالی برای رفع نیاز آبی سمنان تنها ۳۰ درصد آب باکیفیت است و دیگر چاه‌های آب دارای هدایت الکتریکی(ec) بالا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha