ساخت ششمین مدرسه توسط بانوی خیر کرمانشاهی کلید خورد
عکس آرشیوی است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: تفاهم‌نامه ساخت ششمین مدرسه «مهدخت نظری» با مشارکت ۶۰۰ میلیون تومانی این خیرنیک اندیش در روستای «توه لطیف» بخش ماهیدشت کرمانشاه کلید خورد. 

«مرزبان نظری» روز چهارشنبه به ایرنا افزود: مدرسه ۲ کلاسه روستای توه لطیف بخش ماهیدشت با زیربنای ۹۰ مترمربع و اعتبار خیری ۶۰۰ میلیون تومان تکمیل و مهر ماه ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه با تقدیر از اقدام خیرخواهانه خانم مهدخت نظری، تصریح کرد: این پروژه ششمین مدرسه ای می باشد که با همت خیر نیک اندیش مهدخت نظری احداث می شود.

مهدخت نظری عضو مجمع خیرین مدرسه ساز استان، ساخت چهار مدرسه روستایی و یک مدرسه شهری را در کارنامه خود به ثبت رسانده و این ششمین مدرسه‌ای است که با تلاش و ایثار او به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی با ۳۰ هزار فرهنگی است و هم‌ اکنون سه هزار و ۴۶۴ مدرسه و ۱۳ هزار و ٧۵١ کلاس درس دارد.

میانگین سرانه آموزشی استان کرمانشاه ۶.۵۸ بوده که میانگین کشوری به ازای هر دانش آموز، ۵.۸ است.

همچنین ٣٨٨ خیر در کرمانشاه فعالیت دارند و استان به لحاظ سرانه فضاهای آموزشی رتبه ١١ کشور را با کمک خیرین داراست.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد و براساس آمارهای رسمی ۲۷۳ هزار نفر از مردم استان بی‌سواد مطلق هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha