۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۸
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85154395
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵ هزار هکتار منطقه بکر و محیط زیستی در دشت آزادگان به حفاظت نیاز دارد

اهواز- ایرنا- فرماندار دشت آزادگان گفت: ۴۵ هزار هکتار مناطق بکر و ویژه‌ محیط زیستی در این شهرستان وجود دارد که نیاز به حفاظت ویژه و فوری دارد.

به گزارش ایرنا حمید سیلاوی چهارشنبه در دیدار با کارشناسان محیط زیست خوزستان با ابراز نگرانی از وضعیت محیط زیست و کمبود نیرو و امکانات در این شهرستان بیان‌کرد: تامین امکانات ویژه از جمله پایگاه‌های ویژه آتش نشانی ، خودروهای بیشتر برای گشت و ساخت پاسگاه‌های محیط بانی برای حفاظت از مناطق بکر شهرستان ضروری است.

وی افزود: این شهرستان دارای مناطق بکر و ویژه‌ی محیط زیستی از جمله؛ ام‌الدبس، هورالعظیم، جنگل‌های دست کاشت، موجودات جنگلی و آبزی ویژه‌ای است.

فرماندار دشت آزادگان برخی از این مناطق را سخت عبور عنوان کرد و ادامه داد: انتظارمی‌رود برای حفاظت از گونه‌های ویژه‌، سازمان حفاظت محیط زیست به این شهرستان توجه بیشتری داشته باشد.

سیلاوی حمایت و حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه همگانی دانست و افزود: مجموعه‌های فرمانداری و اداری شهرستان نیز از هیچگونه حمایت و همکاری با اداره حفاظت محیط زیست دریغ نخواهد کرد.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان با اشاره به خطراتی که محیط بانان را در حفاظت از محیط زیست تهدید می‌کند گفت: وجود تشکل های فعال در زمینه حفاظت از محیط زیست، ایجاد فرهنگ سازی و آگاهی رسانی و راه اندازی موزه و نمایشگاه های سیار (تنوع زیستی) در این شهرستان می تواند نقش موثری در حفاظت محیط زیست منطقه داشته باشد.

دشت آزادگان در غرب خوزستان به واسطه عبور رودخانه کرخه از میان این شهرستان دارای بیشه زارها و مناطق بکر طبیعی همچون بیشه ام الدبس و تالاب هورالعظیم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha