۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85154413
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اسارت ۵۰۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل/ ۱۶۰ کودک و ۳۰ زن در بین اسرا

تهران- ایرنا- باشگاه اسیران فلسطینی آخرین آمار اسرای فلسطینی دربند زندان های رژیم صهیونیستی را منتشر کرد که براساس آن، حدود ۵۰۰۰ فلسطینی در اسارت این رژیم به سرمی برند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از العهد، باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد که تقریبا ۵۰۰۰ اسیر فلسطینی از جمله ۱۶۰ کودک، ۳۰ زن و ۱۰۸۳ اسیر اداری داخل زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند.

پیش از این «زاهر جبارین»، مسئول دفتر شهدا و اسرا در جنبش حماس در گفت وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که این جنبش برای انجام توافق تبادل اسرای جدید با رژیم صهیونیستی شروطی دارد که از آن ها کوتاه نمی آید.

وی گفت که شروط حماس برای انجام توافق «وفای به آزادگان۲» با رژیم صهیونیستی واضح و روشن است و هم صهیونیست ها و هم واسطه ها از آن ها مطلع هستند.

جبارین خاطرنشان کرد که برای آغاز مذاکرات جدی در این خصوص ابتدا رژیم صهیونیستی باید اسرای (فلسطینی) که در توافق «وفای به آزادگان۱» ابتدا آزاد و سپس بازداشت شدند را آزاد کند و در کنار آن اسرای قدیمی و پیر، بیماران، زنان و کودکان نیز باید آزاد شوند.

جنبش حماس پیش از این در بیانیه ای با اشاره به رنج و مشکلات اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنایت ها و اقدامات تروریستی صهیونیست ها تلاشی ناکام برای شکستن عزم و اراده اسرای فلسطینی است.

در این بیانیه آمده است که بار دیگر با اسرای فداکار فلسطینی عهد می بندیم و تا آزادی آن ها، بر عهد خود باقی خواهیم ماند و مقاومت ‌و پایداری اسرای فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی نشان دهنده وحدت و همبستگی ملت ما در تمام میادین است.

این جنبش اعلام کرده که آزادی اسرای فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی، یک مساله ملی بوده و همواره اولویت ما است و حماس برای وفاداری به اسرا و آزادی آن ها، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha