امدادرسانی هلال‌احمر به ۸۷۲ نفر از متاثرین وزش بادهای ۱۲۰ روزه

تهران - ایرنا - معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انجام عملیات امداد و نجات ۷۲ ساعته برای مواجه با اثرات وزش بادهای ۱۲۰ روزه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، مرتضی مرادی‌پور گفت: در عملیات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی و وزش باد ١٢٠ روزه طی ٧٢ ساعت گذشته ٣ استان (سیستان و بلوچستان،کرمان و هرمزگان) نیازمند به خدمات امداد و نجات شدند.

وی تصریح کرد: در این ۳ استان، ۶ شهرستان نیازمند به خدمات امداد و نجات شدند و به ١٥ منطقه شامل (١٥ روستا) و در این عملیات به ٨٧٢ نفر امدادرسانی شد.

مرادی‌پور افزود: طی این مدت ۱۱۱ نفر نیز اسکان اضطراری یافتند و ۲ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

معاون عملیات امداد و نجات یادآور شد: ٢١ تیم شامل (٩٣نفر) نیز اقدام به توزیع ٢٠ دستگاه چادر، ٥٨ تخته پتو، ٤٩ تخته موکت، ١٧٨ کیلوگرم نایلون، ١٥٨ بسته مواد غذایی، ٦٨٠ قوطی کنسروجات کردند.

رشد ۱۰ درصدی تولید گیاهان دارویی در سهاجیسا

علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر نیز با بیان اینکه خطوط تولید سهاجیسا در حال ساخت نیازهای جامعه در حوزه گیاهان و عصاره‌های دارویی است، گفت: در سه ماه نخست سال جاری، تولید گیاهان دارویی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی در حدود ۱۰ درصد داشته و تلاش می‌شود در ماه‌های آتی، این روند شکلی صعودی‌تر به خود بگیرد.

وی افزود: یکی از اتفاقات مهم سال جاری، تولید ۱۰ هزار کیلوگرمی عصاره‌های غلیظ است که این رقم در سال گذشته نزدیک به صفر بود.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی ادامه داد: علاوه بر این عصاره گلایکولی، عصاره الکلی، عصاره گلیسیرینه، عصاره روغنی، عصاره آبی و عصاره خشک نیز در سهاجیسا تولید می‌شود.

شرکت سهاجیسا با تمدید مجوز محصولات بر اساس نیاز بازار در خرداد ماه جاری موفق به تولید ۲۳ تن عصاره گیاهان دارویی شده است و با توسعه کشت گیاهان دارویی سعی در گسترش و تنوع بخشی به تولیدات خود را دارد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با صدور پیامی هفته قوه قضائیه را تبریک گفت

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز با صدور پیامی خطاب به رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، هفته قوه قضائیه را به او و همکاران دستگاه قضائی کشور تبریک گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha