داوطلبان کنکور نوبت دوم باید در فضایی آرام و با امنیت بالا به رقابت بپردازند

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه رازی کرمانشاه، امنیت، نظم، کیفیت و سلامت را از مسایل مهم در برگزاری آزمون‌ سراسری نوبت دوم دانست و گفت: باید شبانه‌روز تلاش کنیم و از آسایش خود بگذریم تا داوطلبان در فضای آرام، عادلانه و با امنیت بالا به رقابت بپردازند.

به گزارش ایرنا، «محمدنبی احمدی» روز چهارشنبه در نشست «اصول و سازمان اجرایی نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و نقش حفاظت آزمون» که در دانشگاه رازی با حضور مسوولان مربوط برگزار شد، با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی متولیان حفاظت آزمون، اهمیت این رویداد بزرگ علمی را یادآور شد و افزود: همه باید نهایت تلاش خود را برای هرچه بهتر و بی‌نقص‌تر برگزار شدن آزمون سراسری به کار بگیریم.

وی تلاش برای حفظ آرامش داوطلبان را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: باید تدابیر لازم برای ایجاد شرایط یکسان و برابر فضای برگزاری آزمون در همه حوزه‌ها از نظر امکانات سرمایشی و روشنایی اتخاذ شود.

احمدی شناسایی، پیشگیری و مقابله با هرگونه تخلف و تقلب را بسیار مهم و اساسی خواند و افزود: آزمون سراسری حق الناس است و مسوولین حفاظت آزمون باید با تلاش بسیار و دقت فراوان در عمل به وظایف خود، از این حق مراقبت کنند تا کوچکترین حقی از داوطلبان ضایع نشود.

در این نشست، مدیر حراست و مسوول حفاظت آزمون استان کرمانشاه و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در برگزاری آزمون‌های سراسری در استان به تشریح موضوعات و محورهای مهم برای برگزاری هرچه شایسته‌تر آزمون سراسری در استان پرداختند.

به گزارش ایرنا، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صبح و بعدازظهر پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۱ با حضور ۹۱۵ هزار و ۱۵۱ داوطلب در کل کشور برگزار شد که ۳۲ هزار و ۹۲۰ نفر آنها از استان کرمانشاه بودند.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر برگزار می‌شود و براساس برنامه قبلی سازمان سنجش آموزش کشور، نتیجه اولیه علمی آزمون اواسط مرداد اعلام می‌شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵۰ هزار دانش آموز و بیش از یکصد هزار دانشجو است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha