۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85154534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«ایگاد» خواهان توقف فوری جنگ در سودان شد

۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85154534
«ایگاد» خواهان توقف فوری جنگ در سودان شد

تهران-ایرنا- درپی تداوم درگیری‌های خشونت‌آمیز و مسلحانه بین نیروهای ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و «محمد حمدان دقلو» ملقب به (حمیدتی) در سودان، ریاست هیات بین دولتی توسعه شرق آفریقا به نام «ایگاد» خواهان توقف فوری جنگ در این کشور شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه الجزیره، ریاست ایگاد در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: موضع ما در احترام به حاکمیت سودان، تمامیت ارضی و عدم مداخله در امور داخلی آن ثابت است.

در این بیانیه آمده است: ما نگران تداوم جنگ در سودان و وخامت اوضاع امنیتی و انسانی در این کشور هستیم.

ایگاد در ادامه افزود: ما خواستار پایان فوری جنگ و موافقت طرف‌های بحران برای ورود به مذاکرات برای بررسی به علل آن هستیم.

این بیانیه پس از آن صادر شده است که «عبدالفتاح البرهان» امروز در سخنانی تلویزیونی آتش بس یکجانبه را اعلام کرد و خواستار "هوشیاری و آمادگی همگان برای مقابله با" آنچه "تهدیدات علیه موجودیت سودان" دانست، شد.

او همچنین از "جوانان سودانی خواست تا به یگان های نظامی ارتش بپیوندند".

پیش از این نیز فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع اعلام کرده بود که به مناسبت عید قربان آتش‌بس یکجانبه‌ای به مدت دو روز برقرار می‌کند.

در همین حال، نیروهای پشتیبانی سریع سودان اعلام کردند که گفت وگوهای جده با ارتش این کشور برای حل بحران سودان تا بعد از عید قربان به تاخیر افتاده است.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) در خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha