کتاب جزیره خون در سردشت رونمایی شد

مهاباد - ایرنا - کتاب جزیره خون در حاشیه یادواره سی و ششمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار آذربایجان غربی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین رونمایی از کتاب جزیره خون روز چهارشنبه همزمان با سی و ششمین یادواره شهدای بمباران شیمیایی این شهرستان برگزار شد.

این کتاب توسط حامد قدیری نویسنده سردشتی به رشته تحریر در آمده و در سه بخش شامل سردشت در آینه تاریخ، رویدادهای دوران انقلاب و بمباران شیمیایی سردشت است.

کتاب جزیره خون در سردشت رونمایی شد

این کتاب راوی جبهه‌های شمال غرب کشور است و در یک هزار نسخه توسط مرکز چاپ کوثر منتشر شده است.

در ادامه یادواره بیانیه سی و ششمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت قرائت شد و از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان شیمیایی سردشت تجلیل شد.

کتاب جزیره خون در سردشت رونمایی شد

غبارروبی و عطرفشانی مزار شهدای بمباران شیمیایی هفت تیر سردشت، رونمایی از کتاب «جزیره خون»، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان شیمیایی، افتتاح کلینیک جانبازان شیمیایی سردشت از دیگر برنامه‌های سی و ششمین یادواره شهدای بمباران شیمیایی سال ۱۳۶۶ سردشت است.

به گزارش ایرنا، رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفته و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

کتاب جزیره خون در سردشت رونمایی شد

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نامیده شده است.

سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده و ۸۵۶ شهید و بیش از چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha