۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۹
کد خبرنگار: 5411
کد خبر: 85154700
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پایگاه اهدای خون ماکو راه‌اندازی شد

۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۹
کد خبر: 85154700
پایگاه اهدای خون ماکو راه‌اندازی شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: با راه‌اندازی پایگاه اهدای خون در ماکو دیگر ‌لازم نیست شهروندان خَیر سلامت این شهرستان به شهرهای دیگر مراجعه کنند.

دکتر مجتبی قهرمان رضاییه روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح مرکز انتقال خون شهرستان ماکو در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با راه‌اندازی این مرکز، تامین و تهیه خون و فرآورده‌های خونی شمال استان آذربایجان غربی تسهیل شد.

وی ادامه داد: پیش از این افراد علاقه‌مند به اهدای خون باید با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون شهرهای بزرگتر اقدام به خون‌دهی می‌کردند و با راه اندازی این مرکز دسترسی اهداکنندگان خون شمال استان به مراکز خونگیری راحت شد.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی با اشاره به درخواست خون بیمارستان‌ها اظهار کرد: با افتتاح این پایگاه دیگر لازم نیست برای ارسال خون از ارومیه به مقصد بیمارستان‌های شمال استان باشد بلکه این پایگاه زمان دسترسی به خون را کاهش می‌دهد.

قهرمان رضاییه گفت: راه‌اندازی این مرکز یکی از خواسته‌های مهم جمعیت شمال استان بود که خوشبختانه امروز با بهره‌برداری از این مرکز ضمن همکاری چهار نفر از همکاران عرصه سلامت، این مرکز را به هشت تخت خونگیری فعال مجهز کردیم.

به گزارش ایرنا، این مرکز با زیربنا ۲۷۰ مترمربع از این پس پذیرای اهدا خون جمعیت شمال استان آذربایجان‌غربی است.

در سه ماهه اول امسال ۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر برای اهدا خون به پایگاه‌های اهدا خون استان مراجعه کرده‌اند که پس از آزمایش‌های لازم ۱۹ هزار و ۲۰۰ واحد خونی دریافت و ذخیره شده است.

در حال حاضر مراکز اهدا خون شهرستان ارومیه، نقده، خوی، مهاباد، میاندوآب و ماکو به همراه سه تیم سیار در استان آذربایجان‌غربی فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha