۸ تیر ۱۴۰۲، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85154985
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماز عید قربان در چهارمحال و بختیاری اقامه شد

شهرکرد-ایرنا-همزمان با روز عید سعید قربان نماز این عید بزرگ روز پنجشنبه در استان چهارمحال و بختیاری اقامه شد.

به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اهمیت قربانی کردن در روز عید سعید قربان گفت: قربانی کردن در روز عید از مستحبات پر ثواب است که زمینه را برای سیر کردن و کمک کردن به فقرا و نیازمندان فراهم می کند.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان افزود: برای اَدا کردن فریضه قربانی، چندین نفر می‌توانند با همدیگر قربانی کنند و یا هر فرد به تنهایی می تواند قربانی کند و ثواب ببرند.

وی با تاکید بر اینکه قربانی کردن در روز عید قربان از مستحبات است، افزود: نیاز نیست که فرد به طور حتم حاجی شده باشد.

به گفته وی، گوشت قربانی باید بین فقرا و نیازمندان توزیع شود.

به گفته وی، اگر مال حرامی در تجارت، کشاورزی و یا سایر امور در اموال فردی مخلوط شده باشد و بدانیم صاحب مال و میزانش چقدر است به صاحبش بازگردانده شود و زمانی که صاحبش را می شناسیم و میزان آن را نمی‌دانیم باید مصالحه کنیم تا رضایت تامین شود و وقتی میزان مال را می‌دانیم و صاحبش را نمی‌شناسیم این مال را به نیت صاحبش صدقه بدهیم و در صورتی که صاحب و میزان مال را نمی‌دانیم باید خمس مال را بدهیم.

وی در ادامه با تبریک دهم ذی‌الحجه افزود: عید قربان به عنوان عید بزرگ مسلمانان، عید عبادت و فداکاری، عید ایثار و از خودگذشتگی است و نماز عید قربان عرض ادب و بندگی و شکرگذاری به درگاه خدا و ذکر عظمت پروردگار، بزرگی و جلالیت پروردگار و سر بندگی در برابر او فرود آوردن و تسلیم دستورات خدا شدن و ادب به ساحت پیغمبر اکرم داشتن، است.

فاطمی در ادامه به فرمایش حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت : حضرت زهرا(س) فرمودند که در دنیا سه چیز را دوست دارم که تلاوت قرآن که ارتباط با خدا و خالق متعال است، نگاه به چهره پیغمبر و انفاق در راه خداست.

به گفته وی، در زمان غیبت یکی از مهمتزین ابزار برای نزدیک شدن به خدا ،عشق ورزیدن و عرض ارادت کردن به ساحت مقدس امام زمان و اطاعت امام زمان در اطاعت از مرجعیت و اطاعت از ولی‌فقیه و اطاعت از رهبری است.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: رهبر انقلاب در غیاب حضرت صاحب الامر( عج) به عنوان کشتی‌بان و پرچمدار عالم اسلام ایفا نقش می‌کنتد و برای اینکه به خدا نزدیک شویم و راه خدا را برویم و به گمراهی کشیده نشویم و به خطا نرویم، باید مسیر را طی کنیم و حفظ و حراست کنیم و نسلهای آینده را هم با این فرهنگ تربیت کنیم.

وی افزود: انفاق در راه خدا، مال را در راه خدا هزینه کردن است.

به گزارش ایرنا، عید قربان در شهرستانهای ۱۱ گانه استان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha